26 Haziran 2013 Çarşamba

FRANSIZ DEVRİMİNİN ÜNLÜ KIZIL RESSAMI DAVİD'İ TANIRMISIN?...

FRANSIZ DEVRİMİNİN ÜNLÜ KIZIL RESSAMI DAVİD'İ TANIRMISIN?...
23 Mar 2012 22:59:28 +0200

...." neden böyle oluyor anlamış değilim!?.." di
yordun...ve boyundan büyük bir maceraya atıldın david gibi!(!)...teptin ne varsa geçmişine dair!...evli bir
adamla açıldın okyanusa...bir yıldız gibi kaydın,kayboldun arkana bakmadan bile!.." aferim!.." dedim içim
den,aferim bizim kıza!..kararlı,başarır mutlaka!..ne yani sen elmayı seviyorsun diye,elma da seni sevecek
değil ya!?...böyle dizeleştirmemişmiydi nazım!?...herşeyi biliyordun,herşeyi;özlemi,aşkı,sevdayı,ayrılığı....
benimle tanıştığın;dostluğu arkadaşlığı!...karşılığında ileri sürdüğün aşka karşı,'özel sevgi'yi!?(!).............
herşeyi tanıyordun herşeyi;okuyordun,dinliyordun,seyrediyordun,katılıyordun faaliyetlerinle yaşama......
ve beni nazım'la eleştiriyordun!..biliyordun ne demek olduğunu,bir devrimcinin yaşama nasıl bakması ge
rektiğini...mutluydun,akıllıydın,özveriliydin,paylaşımcıydın o ilk zamanlar!....ne olduysa oldu,ayrıldık ya si
nemadan,koptuk işte o zaman!.zaman aldı bizden intikamını...büyüdün birden düşünce yaşiıtım,büyüdün
birden,ve iddia ediyorum kelimesi kelimesine şöyle geçirdin aklından," birşey olmaz bu bay karamsardan.
çok bilimsel,deneysel bir adam!..matem elbiselerimi giyerek dolaşamam ben bu adamla.tanıdım tamam ye
ter bu kadar.tattım tadacağımı,aldım alacağımı...ne zaman,nasıl,ne şekilde olacağı belli olmayan 'devrim'in
peşinden koşamam!..dolaşamam onunla boşlukta...bana göre değil bu cehennemi sıcaklık...gelemem ben
sıkıntıya.kuzey kutbuma çekilmek en iyisi,aysberg'ime,tunduralarıma dönmek lazım,bana ne lazım,halkın
mutluluğu,devrim...bana kendi his ve duygularımdan örülü,özel sevgi gerek!.."dedin ve yelkenlerini ben
den habersiz şişirerek yavaş yavaş yol aldın belli etmeden bana.olabilir,ayıplamam,neden ayıplayayım ki!?
biz her zaman,bizimle devam eden veya bizden ayrılan arkadaşlarla her zaman açık açık konuşmuşuzdur
önümüzdeki süreci." ya beni çok iyi tanıyorsunuz veya gözlem gücünüz çok fazla.."....halkın içindeydik ve
sürekli yan yanaydık arkadaşlarla...evet,tanıyorduk,tanımaya çalışıyorduk birbirimizi mücadele içinde.göz
lemleyerek kenetlendik zamanla birbirimize!.işte senin keşfettiğin yanım bu!..sokaktaydık,dışarıda..gün ışı
ğında,soğukta,karda,kışta,iyi günde kötü günde!..kopmadık yarı yolda bırakmadık yan yana durmaya ça
lıştık faşizme karşı!...sekizinci koğuşta,o üstüste konulmuş taşların üzerinde,duvar diplerinde,evlerin zula
köşelerinde;yazıya,afişe,nöbete çıkarken oralarda bekler korurduk birbirimizi...o yüksek taşların üzerinde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder