30 Haziran 2013 Pazar

ACELE ET!..HADİ BENİ ÖLDÜRSENE CANİKOMMMMMMMMMMMM!..(AZİZ NESİN) 01.04.2010.."BUGÜNE KADAR EN İYİ YAPTIĞIM İŞ AZİZ NESİN'İN MEKTUPLARINI TÜRKÇEYE ÇEVİRMEK OLDU!"...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-

ACELE ET!..HADİ BENİ ÖLDÜRSENE CANİKOMMMMMMMMMMMM!..(AZİZ NESİN)
01.04.2010.."BUGÜNE KADAR EN İYİ YAPTIĞIM İŞ AZİZ NESİN'İN MEKTUPLARINI TÜRKÇEYE ÇEVİRMEK OLDU!"...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-
önce,evli bir adamla başladın değişmeye,aşk tatiline çıktın,iki yıl okul tatili gibi, maceraya!(!)
ne oldu sonunda?,"sorma!. bin pişman oldum o adamla beraber olduğuma..bende ne safmışım
herşeyi anlatmışım sana!.."...'ben küçüktüm o zamanlar!.'dan sonra saf numaraları!(!)...gün
aydın bayan!..günaydın!..(biraz lümpen,avam bir tabir olacak ama,'yemezler!')üsküdar'da sa
bah oldu güneş niğde'ye düştü bile!(!)...(bak!..yine bir örtüşme oldu,'babamın sineması var
niğde'de...)sen hala o bakar kör,bak-gör gözlerini oğuşturuyorsun.ne oldu da bin pişman ol
dun,hayatının en büyük yanlışını yaptın acaba?..ne oldu da zehir etti apollon afrodit'in yaşa
mını!(!).."bir kaç yıl mutlu oldum,güzel günler yaşadım evliliğimde.sana rastladığımda yeni bir
ilişkiden çıkmıştım,boşluktaydım,kim olsa yazışırdım o an!..".bende senin bu sözlerini,yeni in
san ilişkileri anlayışını,oryantalist,egzotik,erotik tavrını şöyle yorumladım,daha açıkçası,günü
müz anlayışına,yaşam biçimine çevirdim,"o an kim olsa sevişirdim!..".çok değişmişsin ,çoook!.
çok çabuk hızla!..bütün o evrensel,hümanist değerler,çizilen insan(kadın-erkek)ilişkilerini,sa
dakat kurallarını,yıllar yıllar önce bana söylediğin,"madem siz bana açık oldunuz bende size
açık olacağım!."sözlerini ayaklar altına alıp çiğnemişsin bir güzel!(!)..şehvetin,cinselliğin için!
yıllar yıllar önce,içten,samimi,ince,düşünceli bir kız olarak iz bırakmıştın bende,oysa kitabi ko
nuşuyormuşsun ne konuştuysan benimle!...yanlış bir kızı sevmişim meğerse,çok yanlış bir kı
zı!..yapyalnış,oportünist,revizyonist!...ve yeni yeni anlaşılıyor,şekilleniyorsun gerçekleri ken
din için gözünü kırpmadan değiştiren bir kızdan,kadına dönüşen!.karşılaştığımızda ilk sözün,
müjde verir gibi,"değiştim!.."cümlen oldu.yeni değişmiştin sanki?.sen bunları başka aşıklarına
yaz kızım!..biz ne değişenler gördük,ne ihanetler,ne dönekler!?...sen nesin ki,şairin dediği gi
bi,sen daha dünkü çocuk sayılırsın!..arkamızdan hançerlenmemizin haddi hesabı yok tarihte!.
o vartaları çoktan atlattık senin ki ne ki!?..sen boşu boşuna öğün dur,'değiştim!'diye...seni
gidi kara karga seni,o ağzındaki peynir olduktan sonra daha çok kurnaz tilkiler kapına dikilir
kandırır seni.boşuna mı yazdı lafonten o fabl hikayeleri?..ne de kolaymış sözcüklerle değiş
mek,deri değiştirmek bir yılan gibi ve kolayca itiraf etmek!.oh!..ne güzel!..sok,zehirle özür
dile!..bense kilise papazı...amiyane bir tabir vardır,'papaz her zaman pilav yemez!.'...yani
affetmez seni,her itirafında,her günah çıkarmanda günah keçisi yapman için,meryem senin için doğurmadı isa'yı!(!).sıkışınca,canın sıkılınca,boşlukların,arayışların türbülans yapınca,den
gen bozulunca,'yine ben!..'...hoşgeldin!..aynı günahı bir kaç kez,her defasında başka bir şe
kilde işliyorsun kızım!..bu işinde bir ciddiyeti var!..ne yüce tanrı ne isa...'(istavroz çıkarır bu
ara papaz).sen en iyisi kökünden hallet bu işi.kocana şöyle bir cilve yap,kırıt,cazibenle şeh
vetle,şöyle romantik,'hadi canikommmmmm!.. acele et!.. öldür beniiiiiiiiiiiiiii!..'diye seslen ko
cana seksi bir sesle!(!)... .söyle,söyle çekinme bu son şansın...ha gayret..cesaret...yükselt sesini biraz!..."hadi canikommmm!.."oldu bak!..ne kan aktı,ne korku duydun...ne tenin acıdı,
ne bedenin,vücudun!?..mis gibi bir cinayet oldu,anlaşmalı evlilikler gibi tertemiz!..önce yüre
ğini çiz bence.güzel keskin bir bıçakla ortadan ikiye ayır kalbini.elma gibi ikiye böl düşsün
önüne!(!)..ne görüyorsun?..hani nerede yılar yılı,"beraber olacağım insana özel sevgi duyma
lıyım!."dediğin ve bir türlü bulup özelleştiremediğin o nadide 'özel sevgi'n nerede görebiliyor
musun?!..yok değil mi?..yerinde yeller esiyor...hani sinemaya gelipte beni ve kitapları bulama
dığın gibi,"ne olduğunu anlayamadım.kitaplığın yerinde yeller esiyordu ve sizde yoktunuz.kim
seye birşey soramadım.ne olduğunu anlamadım.nasıl bulabilirim telefonunuzu?..tabi beni ce
vaplamanız mümkün değil.telefonunuzu bulur bulmaz arayacağım!.."..'özel sevgi'içinde söz
vermiştin,"karamsar olmayın canım!..deneyeceğim tabii!.."..iz miz yok değil mi geçmişe ait
yüreğinin bir köşesinde?...o evli adam ne bırakmış bakalım senin yüreğinde?..ooooo!..senin
kalbin çok kararmış kızım çoooook!..duçe'nin kara çizmesi gibi kocaman bir delik var kalbinde.
vah!.vah!..çok yazık çooook!..kapat kalbini,kalbini birleştir kan damlat üzerine yapıştır!......
yukarılara çık şimdi,o afrodit başına doğru zirveye!..son resminde,dekolte,koyu turkuaz iş
lemeli elbisenin üzerinde duran,kırmızı rujlu dudaklarınla güldüğün o güzel başına...özenle,iti
na ile taranmış saçların,kapanmayan o geniş güzel alnına doğru çık!...yüreğini ikiye ayırdığın
gibi o güzel başını aynı maharet,sanatçı,sanat eğitmeni inceleğinle,elindeki o keskin bıçakla
ikiye ayır bakalım seni yöneten,yönetim merkezini!(!)....insan anotimisi işte,az çok bildiğn!..
fazla bir durum yok burada da!..ooooo!..bayağı karanlık be burası!?..önce bir 'sol'a ok işare
ti var ama silinmiş...çıkmaz yol olmuş,terkedilmiş...ne bir ayak izi,ne bir belirti..bak!..o alevi
kökenli devrimci soruyor sana,"iz bırakmadım galiba!?.."...duydun değil mi?.."yok canım!..olur
mu hiç anılarınızı okumuştum!.."....ha!..ha!...haaaaa!...değişme,anımsamama numaraları!...
ya sen var ya!?...senden korkulur!..değişen dünyanın neo liberal,küresel sermayenin,özel
leştirmelerin tabelası var bak sağ köşede!...vitrinde;değişimler,değişiklikler,değişik sevgililer,
postmodernizm,milli,millici,milliyetçi hisler duygular heycanlar!...oryantalizm,egzotizm,ero
tizm,cinsellik,romantizm!...gerçekçilik değil,gerçeküstücülük,modernizm sonrası yarı karanlık
yarı loş burası!...mutluluğun yok,'özel sevgi'n!?...yaşanıp bittiği için mi silimiş acaba!?.......
kapat kapat benim ruhum sıkıldı!..göreceğimizi gördük pek değişiklik yok!..değişmeyen tek şey cinselliğin cinsiyetin!(!)...tek gerçekçilik bu!...sen en iyisi işe başlamadan,o güzel yüzü
nü,afrodit başını çiz tuvale içini boş ver!..tuval bu güne kadar göremediği kadar güzel bir
baş görsün!..kadın başı,vucudu,bedeni,cinselliği!...düşünce, maddenin yansıması ise bilince.
...ne yapalım biraz eksik olsun bu resimde,yerini almış olursun böylece 'sanat tarihi'nde!......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder