28 Haziran 2013 Cuma

RÜYA GİBİ BİR İLİŞKİ SONUCU TANIŞTIM BU KIZLA...‏1989-91....

RÜYA GİBİ BİR İLİŞKİ SONUCU TANIŞTIM BU KIZLA...‏

 kız ise,ne o günlerden kalma bir arkadaş veya o günlerin tanığı!...rüya gibi bir ilşki sonucu tanıştığım k.burjuva,aydın/demokrat altmışsekizli bir ailenin tek çocuğu.tanış
tığımda yirmili yaşalardaydı,yani bizim mücadele başladığımız yaşlarda.onda kendimi bulmuşumdur aramışımdır sürekli.okuyan,okumayı çok seven bu anlamda ilgili bir kız o
kadar!..dış görünüşü çıtı pıtı güzel k.burjuva yontusu....içi aydın demokrat açılımlara
açık bir deniz...ondan galiba,hızla daldık önümüzdeki suya,hızla!...başladık yüzmeye....
yüzdükçe açıldık,açıldıkça hızla kulaç atmaya başladık okyanusa...eşitlenmiştik aramızda
onca yaş farkına rağmen...'düşünce yaşıtım' diyordum ben ona(!)..
şöyle geriye doğru baktığımda nerden nereye geldiği(mi)mize kafa yormaya başladım.
ondokuz/yirmili yaşların heycanıyla inançla gönüllü biçimde katıldığımız devrimci müca
dele ve şu anda içinde bulunduğumuz durum ve birbirimize karşı yabancılaşan ilişkileri
miz.ne garip?...sanki birbirimizi tanımıyormuşcasına yaşıyoruz bugün arkadaşlarımızla.
geçmişte beraber mücadele ettiklerimizle(!)...her anlamda o günlerin mücadelesini her
şeyimizi paylaştığımız arkadaşlarımız(!)..işkencede,hapishanede,sürgünde....kağıt üze
rinde idamm sehpasına çıkartıldığımız arkadaşlarımız!(!)....ne kadar uzağız ne kadar!?..

‎'insan ilişkisi'...dedim içimden bir bitki ağaç gibi...önce filizlenir fidan olur büyür kök tu
tar,kök salar yaprak açar meyvaya durur koparılır dalından tadına bakılır yenilir ve tek
rar o ağaç veya bitki bir daha ki açma,yeşerme,meyva verme dönemine hazırlanır kapa
nır içine....bitmişti işte!...yaşanmış ve bitmişti!...geriye sadece düşünceler,şiirler,anılar,
defterler,mektuplar kalmıştı onda ve bende...bundan sonra nasıl yeşereceğimiz,kök sa
lacağımız,meyvaya duracağımızı zaman gösterecekti...
‎"sınavda aramıza kız arkadaşımı koydum.parmağında alyansın vardı!..."....hiç farketme
dim dedim."aaaa!...nasıl olur?.."...olmuştu işte!..ben insanları silince böyle silerdim bir
daha yazmamak üzere!(!)...o sınav günü o beni görmüştü ama ben onu görmemiştim
ve uzun yıllar ondan haber almadım araştırmadım.sınavı kazanamayınca üniversiteye
de yolum düşmedi zaten ve dosyayı kapatmıştım!...evet!..bir cinayet dosyasını kapattım
anıdefterim,şiirdefterim,onun mektupları ve benim mektup karalamalarımı geniş bir dos
yaya koyarak bantladım ve kaldırdım cenazemi!(!)..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder