30 Haziran 2013 Pazar

'ÖZEL SEVGİ'YE İNANIYORDU‏..."BERABER OLACAĞIM İNSANA ÖZEL SEVGİ DUYMALIYIM!.." ELVAN GÜNAY-1989/90..

'ÖZEL SEVGİ'YE İNANIYORDU‏..."BERABER OLACAĞIM İNSANA ÖZEL SEVGİ DUYMALIYIM!.." ELVAN GÜNAY-1989/90..


yani ben kendi kendime 'gelin/güvey' olmuştum(!)...yazdıklarından düşüncelerinden bu anlaşılıyordu ve ona göre 'aşkın gözü kördür'dü-elvan günay-1989-91-(!)...aşka değil,duyumsayacağı
'özel sevgi'ye inanıyor ancak beni bu heycanlandırır yaşamımı renklendirir diyordu.
onunla tekrar başa dönemezdim,yeniden ona arkadaşlık/dostluk teklifi götüremez,
madem öyle dost/arkadaş kalalım diyemezdim.evet!..sinemada tanıştığımız ...günlerde
ve sinemaya geldiği zamanlarda kız/erkek ilişkisinin ötesinde önyargısız,sorgusuz bir
birimizi irdelemeden doğal,samimi bir ortam yakalamış ve bu ortamı birbirimizi istis
mar etmeden korumuş yaşatmıştık!...düşünsel,yazınsal,görsel,evrensel,hümanizma
ile örülmüş bir dünay yaratmıştık o kadar!...o,o günlerde yirmili yaşlarında güzel bir
kız,ben ise şairin tanımladığı gibi,...yaş otuzbeş yolun yarısı eder...durumda yeni çık
mıştım hapishaneden(!)....sülüetlerimizle saatlerce konuşuyorduk sinemanın o izbe
alt fuayesinde...
ne duyumsuyorsak yazmış eteğimizdeki taşları dökmüş
tük(!)...durum apaçık ortadaydı ve yapılması gereken bir şey vardı benim bu gerçek
ler karşısında geri çekilmem.evet!..kısa bir zaman olsa da birşeyler yaşamış ve pay
laşmıştık onun yazdığı ve hissettiği gibi,nedeni anlaşılamayan biçimde!(!)... bütün
sorun,'şifre' buradaydı işte!...şifre kırılmamıştı,beraber kırabilirdik belki,..."neden böyle olu
yor anlamış değilim?!..." (elvan günay-1989-90) sorunu beraber aşabiliriz demiştim aslında ben ona.nedense
yaşadıklarımızı hem tanımlayamıyor hem bana duyduğu sevgiyi diğer arkadaşlarına
duyduğu sıradan sevgi ile bir tutuyordu.yani,sana duyduğum sevgi özel bir sevgiye
dönüşmüş,duygu ve his dünyamı değiştirecek beni heycanlandıracak,yaşamı renklen
direcek türden değil!..demek istiyordu!..açıklık,açık olmak,dürüst davranmak üzerine,demokratik bir ilişki kurmak,eleştiri/öz
eleştiri gibi insanı sorgulayan,tartışan insanlar olarak tasarlamıştık ilişkimizi.açık açık
yazmıştım ona,...senin gibi bir kızla yaşamak,hayatı paylaşmak istiyorum demiştim.
cevabında,"...ne sizden önce ne sizden sonra bir erkekle dostluğu ve arkadaşlığı si
zinle paylaştığım gibi paylaşmadım.neden böyle oluyor anlamış değilim.ancak,masem siz bana açık oldunuz bende size açık olacağım. size
duyduğum sevgi bir arkadaşıma dostuma duyduğum sevgiden farklı değil!.beraber
olacağım insana özel sevgi duymalıyım.aşkın gözü kördür!.."...(elvan günay-1989-1990)..



     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder