30 Haziran 2013 Pazar

'SİYAH LALE'..(A.DUMAS)...GÜLE!..GÜLE!..PİNOKYO...‏ "NE YANİ SÜREKLİ BEN Mİ YALAN SÖYLÜYORUM?"...ELVAN GÜNAY.-1991...

'SİYAH LALE'..(A.DUMAS)...GÜLE!..GÜLE!..PİNOKYO...‏
"NE YANİ SÜREKLİ BEN Mİ YALAN SÖYLÜYORUM?"...ELVAN GÜNAY.-1991...
siyah lale tohumunu elde etmek isteyen roman kahramanı ile kötü emelleri için roman kahramanını nefes almadan takip ederek yetiştirdiği yeri gizli gizli gözetleyen ve siyah lale tohumunun filizlenmesini nefes kesen bir dille anlatan a.dumas'a hayran olmamak
elde değildi.bende şimdi bu 'siyah lale'nin peşindeydim!(!)...veya yıldızım parlamış ve
yıldızı bu kızla beraber tutmak istiyordum avuçlarımızda!....deneyeceğim tabi!...cümlesi
ile bende 'deneysel bir aşk' fenomeni başlamıştı!(!)...arşimet,...bana bir dayanak nokta
sı verin dünyayı ayağa kaldırayım!...dememişmiydi?...işte benim de dayanak noktam,
manivelam,kaldıracım bu kızdı!(!)....'devrimci bir aşk'ı ilan etmek için sabırsızlanıyor
dum,a.dumas'ın roman kahramanının 'siyah lale' tohumunu elde edip insanlığa müjde verme sevincini içinde büyütmesi gibi!(!)....

ya a.dumas'ın 'siyah lale'si?....her türlü renk açan ama siyah renkte henüz açmamış la
le türü peşinde koşan bir idealistin,siyah lale tohumu yetiştirmek için çırpınıp didinen ve
bunun kokusunu alarak adamın peşine takılan kötü niyetli kahramanlar diyalektiğini enfes bir edebi yazı ve yorumla anlatan dumas'a hayran kalmıştım roman sonrası.şimdi
karşımdaydı işte 'siyah lale'!(!)...kaç devrimci böyle bir ruhen/düşünsel birliktelik düşü
nür ve yaşardı acaba?????!!!!....saçlarını arkaya toplardı buğday teni ve oval yanak
ları çıkardı ortaya.açık geniş alnı,küçük burnu,kulakları ten rengi küpeleri,ağzı,pembe
rujlu dudakları ve gözyuvarlarından taşan parlak iri güzel gözleri,çenesi...kot pantolon
üzerine yakası kalkık beyaz gömlek giyerdi çoğunlukla...düzgün fiziği,gençkız güzelliği
çıkardı ortaya!...ve beyaz küçük elleri pembe ojeli parmakları...1989...onu yıllar yıllar öncesi böyle tanımlamış ve o da bana cevaben,.."beni o denli incelemişsiniz ki size ge
lirken elim ayağıma dolaşıyor doğallığımı kaybettireceksiniz bana!.."-1989-

güle,güle pinokyo!...dedim içimden,güle,güle!....yalanlarınla kurduğun yeni dünyaya gü
le,güleeeeeeee!...iyi yolculuklar!...mutluluklaaaaar!(!)-1991- o çok inim inim inlediğin,çok is
tediğin ve yakaladığını zannettiğin özel sevgi yi bulmuşsundur umarım?..yeter ki mutlu
ol sen!...ben başımın çaresine bakarım.,..."tabi aramızda birşey olmamış gibi davrana
mayız!..."-1991-....ne olmuştu acaba aramızda?..."aramızdaki ilişki bitmişti
ama sen anlamak istemedin!.."-1991-....ilişki bitmişti ve ben anlamak iste
memiştim!?(!)..ne komik?...ve 2008 yazı...."sürekli acı veren ben oldum yükselen bur
cum akrep!.."-2008-....yorum yapmadım bu itirafı üzerine ne de soru
sordum ne anlatmak istedin diye!...yine o noktayı koydu sınırı çizdi..."derin konulara gir
meyelim!..."-2008-....derin konular ha!?...ne olmuştu da 'derin' ilişki
ler yaşamıştık?!(!)...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder