30 Haziran 2013 Pazar

"İNTERNETTEN TANIŞTIĞIM BİR ADAMLA EVLENDİM,NE YANİ ASOYAL Mİ OLUYORUM?.."...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-

"İNTERNETTEN TANIŞTIĞIM BİR ADAMLA EVLENDİM,NE YANİ ASOYAL Mİ OLUYORUM?.."...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-
NE MUTLULUK...NE ÖZEL SEVGİ...NE İŞ...YÜRÜMÜYORDU İSTENİLEN BİÇİMDE../6..
8 Mart 2010 Pazar 22:59:20 ...
"bu güne kadar yaptığım tek olumlu iş aziz nesin'in mektuplarını eski yazıdan türkçeye
çevirmek uğraşım oldu.onu da bitiremedik bir türlü!.."...birmilyonkalem sitesine yazdığı
resim yazılarına atıf yaparak eleştirel,aynı zamanda beğeni mailler göndermiştim böyle
takıldı oltama!(!)..yıllar yıllar önce ortak rumuzlarla yazdım ona.öne çıkmadım hemen,
nabız tuttum bakalım cevaplayacak mı beni diye pusuya yattım.yağmur toplamaya başladı bulutlar böylece..kararmaya başladı gökyüzü...yazılarına gönderilen maillerde
benim dışımda sanatsal eleştiri yapan yoktu.boş övücü maillerdi bunlar."görüyorsunuz
sanata ilgi burada da yok!.eleştirilerine övücü cümlelerine teşekkürler!.."...hızla karardı
gökyüzü,hızla!...sağnak halinde bardaktan boşanırcasına,arka arkaya çakan şimşeklerle
çözüldü gökyüzü gözgözü görmez oldu fırtınadan.nefes nefese anlatıyordu yaşadıklarını
sanki bunca yıl beni beklemişti.yıllar yılı içinde biriktirdiklerini...anlamıştım mutsuzdu,hem
de sırılsıklam!..belli oluyordu yağdırdığı yağmurdan,çakan şimşeklerden!..sadece bilincim
de fotoğraf makinasının flaşları gibi an an yaşdıkları kazınıyordu ard arda!...dinliyordum,
dinlemekten başka yapacağım bir şey yoktu şimdilik.yağsın,gürlesin boşaltsın içini,versin
elektriğini boşaltsın bir güzel sakinleşsin bakalım bizim resmi kitap kurdu,milli,millici,milli
yetçi güzel kadın!(!)...yine k.s.m'de olduğu gibi seller sular gibi mailleşiyorduk günde sa
yısız kere!..evlilik,eşi,çocuğu,annesi(disiplinli bir memur gibi kaşesi yanındaydı.ne de ol
sa tek kız,tek çocuk!) iş,okul serüvenleri..."güney,doğu anadolu kökenli öğrenciler.koku
yor sınıf!.bölüme ilgi az.geçen sene neredeyse kapanacaktı bölüm.cahil çocuklar,orta
çağ neden karanlık diye sordum,inanırmısın elektrik henüz bulunmamıştı hocam diye ce
vaplıyorlar!..bereket tanrıçası hamilemiymiş acaba?!..bağıran çağıran birisi değilim ama
deli ediyorlar beni.sersem sepet oluyorum eve gelene kadar.annem de olmasa perişan
ları oynardım herhalde.çocuğa bakıyor da rahatlıyorum biraz.sağolsun eşim yardım edi
yor ev işlerinde bana toparlıyorum.ev kadınları ev işlerini nasıl yetiştiriyorlar anlamı
yorum vallahi!?.."....sen neyi anladın ki resmi kitap kurdu,sen ne zaman mutlu oldun ki?
özel sevgi!..özel sevgi!..diye diye yunus gibi inledin durdun, kilisene kapandın inançlı bir
rahibe gibi!(!)...asosyal,apolitik!...entellektüel gözükerek...ama o da fayda etmedi kur
tarmadı seni!...karışamadın bir türlü yaşama!...inatçı,direngen...yürümüyordu bir türlü
yürümüyordu anlamış değildin neden niçin böyle olduğuna!(!)...evlilik,iş,okul...ve bekle
nen soru geldi,o tarihi an!..beklenen soruyu sordu resmi kitap kurdu,bilmece,"sence ne
yapmalıyım!?..".......kırk oda,kırk kulpu kırık testi bu kız!..ben senin zaten yap boz sil kara
la yazı tahtanım!..tebeşir de elinde silgi de!..yine benimle paylaşmıştı çaresizliğini,mut
suzluklarını,sorularını...cızzzzzzzzz!..etti içim!...ne kadar yalnız kalmış bu kız!?...kızgın
çöl ortasında yanmış kavrulmuş kurumuş...ne su veren olmuş,ne yanından geçen!.....
beni bunun için cevapladı o zaman,dertleşmek,açılmak için.o karanlık kara delik biraz ol
sun aydınlanmıştı,ışık görünmeye,sızdırmaya başlamıştı nihayet!..donanımlısn,işini sevi
yorsun,çalışıyor,araştırıyor,konu tezi buluyor inceliyorsun.kendini kabul ettireceğin daha
özgür çalışabileceğin kendini geliştirebileceğin iyi bir devlet,özel,vakıf üniversitesi bulabi
lirsin.işin içindesin ne bileyim benden daha iyi görüyorsundur çalışma alanlarını kararı sen vereceksin.genelleme bir cevap verdim üstü kapalı.dinecek gibi değildi yağmur şid
detini artırarak devam ediyordu o kapkara, o büyük kara delikten!...beraber ıslanıyor
duk keyifle anlattıkça açılıyordu bizim bilmece hızla hızla!..hızla açılıyordu sanal camda!.
"kapanmak üzere bizim bölüm!.."...belli oluyor zaten sende kapandıkça kapanmışsın şeh
zade sultan beni mi bekledin!?..kapanmış gökyüzün,kararmışsın!..yüklendikçe yüklenmiş
sin mutsuzluklarını...anlattıkça macerasını,silip süpüreceğe benziyor bu yağmur herşeyi
dikkatli ol!.. dedim içimden!..şimşekler çakıyordu hala,şiddetle yağıyordu yağmur!..an
lattıklarının coşkusuyla kendinden geçmişti kızcağız...bırak delinsin gökyüzü,delindiği ka
dar delindi zaten yapacağını yaptı...arar bulur bu su beni,bu sel afet!..çok iyi biliyorum
yine mağdur ben olurum!..yine benim başıma patlar bu yağmur.siler süpürür, temizlemek
yine bana düşer!...beklemek,sürüklenmek,boşluk,arayışlar!..yine ben katlanırım tafrana!.
yine bana yüklenirsin.can suyun,akar suyun benim!.bana dökülürsün şırıl şırıl,gürül,gü
rül çağıldıyarak...o ikibinsekiz yazında o karanlıkta şakır şakır yağdığın gibi başıma!......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder