30 Haziran 2013 Pazar

"BUGÜNE KADAR EN İYİ YAPTIĞIM İŞ AZİZ NESİN'İN MEKTUPLARINI TÜRKÇEYE ÇEVİRMEK OLDU,ONU DA TAM YAPAMADIM YA!.."...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008

"BUGÜNE KADAR EN İYİ YAPTIĞIM İŞ AZİZ NESİN'İN MEKTUPLARINI TÜRKÇEYE ÇEVİRMEK OLDU,ONU DA TAM YAPAMADIM YA!.."...ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008

değiştik zamanla...ne sen sensin ne de ben benim artık!..dünün k.burjuva aydın,entel
lektüeli güzel, zarif,ince kızı,bugün ise değiştim!..diyerek milliyetçi heycanlı burjuva dü
şünceli öğretim üyesi(!)..bunun ötesinde sanat tarihi bölüm başkanı.
zaman ne çabuk geçti değil mi?..siyah cübbe içinde onurlandırılman?!(!)..ne karşılığı?...
geçmişini inkar et yeter!..milliyetçilik,oryantalizm,erotizm,egzotizm üzerinden milli,milli
yetçi sanat anlayışı(!)..." milli resim denilince ne anlıyorsun?!.."...resmin,suret çizmenin
yasak olduğu bir inancın ideolojik baskılanmasından gel ve milli resim tartışmasını yap?.
bu mu akademik dürüstlük,akademik etik duruş?..resim sanatı burjuva yaşam biçiminin
tuvale yansıması.mağra resimlerinden,kiliselere,oradan zengin ailelerin yetenekli zena
atçileri evlerinde besleyerek onları koruyarak evlerini yaptırmaları süsletmeleri ve kendi
portrelerini çizdirmeleri aşamasından geçmiş ve burjuva devrimi ile özgürleşmenin bir
alanı olarak ortaya çıkmış bir sanat dalı kısaca.ya senin ülkende,dini inacında ve bugü
nünde resmin yeri?..bunları araştırmadan, geçmişi entellektüel bir süzgeçten bilimsel özeleştiriden geçiştirmeden 'milli resim' olgusunu nasıl tartışırsın?..gerçeği nasıl ortaya
çıkarabilirsin?....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder