30 Haziran 2013 Pazar

YILDIZIN PARLADIĞI ANLAR'..(S.ZWEİG)‏ SENİNDE YILDIZIN FARKLI PARLADI DOĞRUSU(!)..HER ŞEYDEN UMUDUNU KESMİŞKEN YÜKSELDİN ARŞA DEĞİDİ BAŞIN(!).."ÖNEMLİ OLAN BUNU GİYMEK DEĞİL SORUMLULUĞUNU TAŞIMAK"(ELVAN GÜNAY TOPALLI-2010)

'YILDIZIN PARLADIĞI ANLAR'..(S.ZWEİG)‏
SENİNDE YILDIZIN FARKLI PARLADI DOĞRUSU(!)..HER ŞEYDEN UMUDUNU KESMİŞKEN YÜKSELDİN ARŞA DEĞİDİ BAŞIN(!).."ÖNEMLİ OLAN BUNU GİYMEK DEĞİL SORUMLULUĞUNU TAŞIMAK"(ELVAN GÜNAY TOPALLI-2010) DİYEREK TUMTURAKLI BİÇİMDE GEÇİRDİN ÜZERİNE O SİYAH CÜBBEYİ(!)...

iş kazası değildi bu, evli adam hikayesi?..aşk kazası da!...aşkın gözü kördür!..
(1989)...diyordu bizim 'kitapkurdu'!...inanmazdı bu tür sırılsıklam aşklara!...ama ol
muştu işte!..."adam evli!..henüz evin haberi yok!..zor durumdayım.." -1991-
bana neydi peki?...ben ne yapabilirdim onun adına?..neden bana itiraf etmişti ailesine
dahi söyleyemediği sırrını?.durumu kurtarmak için ne
yapabileceği konusunda bana danışıyordu bu zor durumdan kurtulmanın yollarını arıyor
du?...ne kız arkadaşıydım ne de erkek veya dost!..."zaten dost arkadaş kalalım önerim
yanlıştı!.artık aramızda ortak bir yan kalmadı.bundan sonraki yaşamını bensiz de mutlu
bir biçimde devam ettireceğin umuduyla.bu mektubu veda mektubu olarak alabilirsin!.."
-1991-...ailesine dahi açamadığı sırrını bana açıyor olayı detaylandırıyor,
dost/arkadaş önerisinin yanlış olduğunu açıklıyor ve bana veda ediyordu!?(!)....herşey
vardı bu mektupta herşey!...eleştiri,özeleştiri,itiraf,ihanet,akıl vermeler,mutluluk önerile
ri!...
teorik olarak yaşamımı birleştirebileceğim beraber olabileceğim bir kızı kafamda tasar
lamış düşüncelerimle yoğurmuş bir yontu sanatçısı gibi beynimi yavaş yavaş düşünsel
emeğimle şekillendirmeye çalışırken böyle bir kıza rastlamış,kız düşüncelerini açık açık
bana yazmış ve ben buna karşı ilişkiyi derinleştireceğime onu kazanacağıma ve yeniden
olayı değerlendirip ona yeni bir öneri sunacağıma kıza...peki o za
man zorlamış olmayayım sizi!?...demiştim!(!)...
...stefan zweig'ın çok beğendiğim,'yıldızın
parladığı anlar' ve a.dumas'ın,'siyah lale'si vardır gerek roman olarak gerekse anlatıl
mak ve verilmek istenen düşünce olarak 'ideal' romanlar ve biyografilerdir.insanın ba
şına yüzyıl da bir gelecek olaylar için s.zweig,'yıldızın parladığı anlar' tanımlamasını koy
muştur.benim içinde bulunduğum durum da tam böyleydi işte!...belki de yaşamım bo
yunca ancak rüyamda yaşayabilecğim bir ilişki,bir yıldız parlamıştı ve ben bunu tepiyor
dum???!!!....ya gözlerim kararmıştı veya gözlerim kamaşmış bu düşünsel güzelliği gör
müyordum!....



     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder