30 Haziran 2013 Pazar

O GÜNLERDE ANNEN YÖNLENDİRİP YÖNETİYORDU SENİ!...‏ "ANNEM BENDE BAZI DEĞİŞMELER OLDUĞUNUN FARKINDA ANİ BASKINLAR YAPIYOR ODAMA!"...ELVAN GÜNAY/1989-90...

O GÜNLERDE ANNEN YÖNLENDİRİP YÖNETİYORDU SENİ!...‏

"ANNEM BENDE BAZI DEĞİŞMELER OLDUĞUNUN FARKINDA ANİ BASKINLAR YAPIYOR ODAMA!"...ELVAN GÜNAY/1989-90...

tabi seni o günlerde annen yönlendirip yönetiyordu!..evet!..belki seni ben bulmuş keşfet
miştim ama!?...senin yerçekimin,kaldırma kuvvetin annen di!...seninle flört dahi yapma
dık paylaşmadık birşey!..ben küçüktüm o zamanlar!...(elvan günay topallı-2008)..açıkla
man çok komikti doğrusu!(!)...neden mi?..karşılaşmamızdan sonraki mailinde,..."sürekli
acı veren ben oldum.yükselen burcum akrep!.."..(2008)...itirafın var da ondan!...yani herşeyin bilincindeydin ve,..."ben küçüktüm o zamanlar!.."..itirazın suya
düşmüştü sen farkında olmadan!...ya şu itirafına ne demeli?.."derin konulara girmeye
lim!..."..(2008)....şöyle bir itirazla gelseydin karşıma anlardım,...evet,
seninle bir ilişkim oldu,belli belirsiz birşeyler yaşadık adlandıramadığımız,ama ben o günlerde işin farkında değildim sizin yönlendirmenizle birşeyler duyumsadım güzel şey
ler hissettim,ortak düşünsel alanlar paylaştım çok çok güzel şeylerdi bunlar ama ben ha
zır değildim zamana ihtiyacım vardı.ve annem!...nefesi ensemdeydi o günlerde.tek ama
cı vardı biryerlere gelmeden gönül macerasına dalmamamdı....mutsuz bir evliliği vardı
babamla,her an kopabilirdi ve soğuk rüzgarlar esiyordu evde.seninle ilişkimiz ise tam da bu kargaşa ortamında doğdu.haberi yok değildi vardı birşeyler yaşadığımdan farket
miyor değildi ama kesinlik yakalayamamıştı....ve senin durumun?...aramızda hissedilir
biçimde yaş farkı ve ne olacağın soru işaretleriyle dolu bir yaşanmışlık!...ne olacağın bel
li değildi senin,yaşamını nasıl kazanacağın?...bana,beraberliğimizi açıklayalım dediğin
de duraksamam ve çok hızlı yaşadık!..yanıtım!...konuşamamak...sinemadaki özgürlüğü
zamanı yakalayamamak öldürdü ilişkimizi yabancılaştık,klasik 'sevgili' ilişkisine girdik ani
den!...ve annemin üzerimdeki sıkıcı ağırlığı beni kontrol etmeler,sıkıştırmalar,odama baskınlar yapmalar...okulu bitirmem ve iyi bir gelecek yakalamam ancak maddi olarak
iyi olmamla mümkündü.ilişkimiz ise romantizm!...özellikle sen!...sinemadaki adam git
miş onun yerine,liseli aşık bir erkek çıkmıştı karşıma!(!)...sonunda annem sıkıştırdı bir
gün beni çok ısrar etti anlatmam için.evde sadece ikimizdik yakın olan birbirimize iki kadın!..benim kendisi gibi yanlış bir eş seçip mutsuz olmamı istemiyordu çünkü.konuş
tuğun adamı az çok tanıyorum tamam iyi hoş birisi düşünsel olarak yakınlık duyduğun
uzlaştığın birisi olabilir,düzgün aydın demokrat....bunun ötesinde bir adam konuştuğun
kişi farkında değilsin bunun devrimci o!...dünü ve bugünü yaşamı belirsizlik içinde.ne ya
pacağı nasıl yaşayacağı tartışılır...bu tür adamlar bugün var yarın yok!..bir bakmışsın gö
rüş kabininde bulmuşsun kendini.kaç sene yatar ne zaman çıkar belli değil!?...ya sen?...
yeni başlamışsın yaşama,o ise yolun yarısında sayılır!(!)...eğitimin uzun bir zamana yayı
lacak senin,para lazım tüm bunlar için.benim paramla okuyacaksan bu evliliğin ne anla
mı olur ki?!...içine siner mi senin veya onun?...harçlıklarınızı benden alıp yaşama katılan
iki insan!?...bu tür itirazlarla gelseydin,somut açıklamalarla ne diyebilirdim ki sana?..sen
ne yaptın?... .o ilk uzun telefon konuşmamız sonunda,ilişkimizi açıklayalım dediğimde sen
susmasaydın ve sadece,..çok hızlı yaşadık!...(1990)...cümlenle yanıtladığın
için büyük bir kırılma oldu içimde.o zaman bir süre görüşmeyelim,his ve duyguların otur
sun düşüncelerin netleşsin o zaman oturup tekrar konuşalım önerime sessizleştin!..ve
o kısa ayrılıktan sonraki mutluluğun bana sitemlerin?...hani elllerin nerde?..hani verdi
ğin sözler?..gözyaşlarımdasın!...şarkı sözleriyle beni yargılayan cümlelerin!...bunlarla geldin tekrar yeniden!...(1990-1991).....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder