28 Haziran 2013 Cuma

BİLİMSEL..ÜTOPİK SOSYALİZM...‏"ALTMIŞSEKİZLİ BİZİMKİLER APOLİTİK YETİŞTİRDİLER BENİ!"..ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-

bilimsel,ütopik sosyalizm'..engels...madem buluşlar teknoloji 'bilim'ile yetkinleşiyor,sıç
rama yapıyor,yenileniyordu,madem ki 'bilgi' 'bilim' ile devrimselleşiyordu,neden top
lumlar ve insan 'bilimsel' bir varlık olmasın dı?..ne diyordu marx?...DÜNYAYI ANLA
MAK YETMEZ DEĞİŞTİRMEK GEREK!...nasıl değiştirecekti insan dünyayı?...arşimet na
sıl bulduysa 'suyun kaldırma kuvveti'ni bizde bulmalıydık toplumsal örgütlenmeyi ve
ayaklanmayı?..

ben yaşadım yaşayacağımı,duyumsadım düşündüklerimi.savaştım arkadaşlarımla di
renebildiğimiz kadar direndik yoksul mahallelerimizde,hapishanelerde ve gözümüzü
kırpmadan bizden önce ne yapmışlarsa bizde öyle yaptık idam sehbalarında teslim
olmadık çatışmalarda!..yaşadı(k)m!...kısa sürdü kardeşliğin kollarında yaşamım!...ol
sun,ne çıkar?..yaşadım ya,duyumsadım ya?...bir kızı sevdim düşüncelerimle,paylaş
tık dostluk ve arkadaşlığı sosyalistçe!...gözüm arkada kalmayacak kendi adıma!...

"ALTMIŞSEKİZLİ BİZİMKİLER APOLİTİK YETİŞTİRDİLER BENİ!"..ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-

ANLAMAK YETMEZ DEĞİŞTİRMEK GEREK! K.MARX
küçük pasajlar..."altmışsekizli bizimkiler ama beni apolitik yetiştirdiler!..." ne kadar değişmiş dedi adam içinden...oysa tanıdığım günlerde ne
kadar yakındı siyasi yaklaşımlarıma başımdan geçenlere?."yazdıklarınız belge niteli
ğinde mutlaka yayınlanmalı.biliyorum anıdefteriniz uzun zaman bende tekrar tekrar
okumalıyım beynime kazımalıyım!..."..elvan günay/1989-90...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder