26 Haziran 2013 Çarşamba

'SIRADAN' OLMAYI SEN BASİTLİK OLARAK ALGILADIN O GÜNLERDE...1989-1991..

  • 'SIRADAN' OLMAYI SEN BASİTLİK OLARAK ALGILADIN O GÜNLERDE....‏

22.04.2012




> burjuva düşüncesi insanlara, bu tür sorular sormasına,neden,niçin gibi yaşamı ayrıştıran nedenselliklerle yaşamı soruşturmasına karşı çıkar...ister ki,bu kurduğu düzen kendi çizdiği hukuk,sosyal,etik,estetik,lültürel değerlerle devam etsin.ne de
> miştin sen bana,ben sıradan bir adamım dediğimde...kızmıştın bana değil mi,"nasıl
> olurda sen sıradan bir adam olabilirsin?...olsa olsa bizim sinemanın gişeci kız olur!.."
> (1989)..burjuvazi,insanları kendi değer yargılarına göre yetiştirip seni
> köklerinden veya geldiğin sınıftan kopararak yabancılaşman için herşeyi yapar gözü
> nü korkutur kendine benzetmek için her türlü yaşamsal tehditi sıralar...oysa sıradan
> lık,sana öğretilildiği gibi,basitlik veya tekdüzelik değildir.eğer ben sıradan bir insan ol
> masaydım seninle tanışıp dostluk,arkadaşlık gibi sence çok zor kazanılan ve paylaşı
> lan bir duyguyu seninle birlikte yaratamazdı(k)m...sıradan olmak,öncelikle biz dev
> rimciler için bir işe eşit koşullarda başlamak için atılan adım demektir.seviyemiz ne
> olursa olsun,yaşımız,eğitimimiz,bunları bir an sıfırlayarak karşımızdaki insanın sevi
> yesine inebilmektir kibirsiz... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder