4 Temmuz 2013 Perşembe

MÜCADELE..HALKEVİ..-1975-80‏

MÜCADELE..HALKEVİ..-1975-80‏
> KENDİ EĞİTİMİMİZİ KENDİMİZ YAPACAKTIK VE İLK STAJIMIZI
> HALKEVİ'NDE,'DEVRİM ÜNİVERSİTESİ'NDE GÖRDÜK!(!)...BURADAN
> MAHALLELERE....
"BEN OLSAYDIM ÖYLE DEMEZDİM"...ELVAN GÜNAY-1989-91
> burjuva yaşam alanlarını,okulu bıraktığımız,bizim kız görünce gençlik
> günlerimiz geldi aklıma.onu öyle elinde
> kitap,güzel ve güzel olduğu kdar,güzel giyimli,yaklaşımı,samimiyetini
> görünce içim kıpır kıpır kıpırdadı,titredi
> ,eridi içim döküldü eski günlere.daha doğru dürüst tanışmamıştık
> bile.çekmiştik birbirimizi,sembollerle...dev
> rimci mücadeleye de böyle başlamıştık.bilinç ve yüreğimizle
> gelmiştik,geri kalanını oligarşiye bırakmıştık.ken
> di eğitimimizi kendimiz yapacaktık ve ilk deneyimimiz halkevi,ilk staj
> yerimiz diye tanımlarsak yanlış olmazdı.
> okulumuz olmuştu kendi emeğimizle yaptığımız devrim
> üniversitesi!(!)..bizim kız öyle elinde kitapla,bu kita
> bın silaha dönüşmesi canlanınca bilincimde,hızla geriye
> gittim,hızla!..bizim kız o güzel günleri tekrar yaşattı
> bana...ben 'bay karamsar' devrimci,o ise bütün geleceğini bir kenara
> koymuş,düzenin ailesinin kendisine
> sunduğu nimetleri olanakları elinin tersiyle itmiş sadece evinden
> kitabını almış çıkmış gelmişti yanıma,benim
> le buluşup tanışmaya!..profesyonel bir devrimci olmak
> için.inanamadım,tahliye olmamışmıydım ben?..rüya
> mı görüyordum,neredeydim?..tekrara mı görevlendirilmiştim yoksa?..bu
> güzel,alımlı cazibeli,gizemli kızı mı
> göndermişlerdi mahalle çalışması için bana!?..elinde kitap,güzel
> giyimi,belli belirsiz makyajı,kot pantolonu
> ve yakası kalkık gömleği ile,güzel,sarsıcı,etkileyici bu kızla,dikkat
> çekmemek için,'mesaj'..'parola' ile, gizli bir
> biçimde tanıştırııyormuydum yoksa!?..kıza anlatılmış tarif edilmiştim
> mutlak!..ve rolünü çok güzel oynayan
> profesyonel bir oyuncu gibi yaklaşmıştı bana...neden yaklaşsın
> tanımadığı bir adama?..kitap satıcısı işte!?.
> şehirde bu adam gibi bilmem kaç bin kişi yapıyordu bu işi!(!)..samimi
> ve candandı,sokulgan...vahşi ve ilkel
> dönemini anımsatıyordu insanlığın....kitap,kitaplar,kız ve
> erkek!...birbirlerini avlamaya çalışan!...yok!..
> yok!..bu işte mutlaka bir gizem vardı,mutlaka vardı!..boşuna değildi bu
> kızın bu adama yaklaşması!..mut
> laka bir amacı vardı,mutlaka!....bu kızda bütün o gizlilik,gizemli hava
> vardı üzerinde...havva'nın,elinde el
> ma ile değiştirilmiş biçimiydi!(!)..adam da,adem'in ....bu defa kitap
> satıcısı...işsiz kalıp atılınca cenneten!(!)
> fazla konuşkan değildi kız,gizli bir iş ve emirle geldiği dün gibi
> açıktı ve diplomatik bir dille,cinsel değil,politik
> konuşuyordu!..'siz' diye hitap ediyor,resmi,ciddi,vakur
> yaklaşıyordu,bir kızın erkeğe yaklaşımı gibi değil!(!)
> ajan,köstebekler gibi davranıyordu,robotik,rastlantısal!...ama ne
> yapacağını,görevini,nasıl davranacağını
> çok iyi bilen iyi yetiştirilmiş soğukkanlı bir profesyonel vardı
> karşımda.bu işler ciddi olduğuna göre,yaklaşım
> ları konuşmaları,düzgün seviyeli donanımıyla devrimci çalışmanın bütün
> 'iz'leri vardı bu kızda onca tecrübe
> memle hissediyordum bunları.da vinci şifresi gibi kamuflaj olmuştu
> karşımda...sanal bir durum yoktu ve her
> şey gerçekti.karşımdaydı kız!..capcanlı,güzel mi
> güzel,sevimli,modern...'selaaaam!..' la gelirdi her sabah
> merdivenleri inerek gelirdi yanıma. mahalle çalışmasına başlamak
> için!(!)......
>



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder