4 Temmuz 2013 Perşembe

"BERABER OLACAĞIM İNSANA ÖZEL SEVGİ DUYMALIYIM"...ELVAN GÜNAY-1989-90....

  • BİR GÜN BIRAKACAKTIN BENİ BİLİYORDUM.....‏

"BERABER OLACAĞIM İNSANA ÖZEL SEVGİ DUYMALIYIM"...ELVAN GÜNAY-1989-90....
> beni bir gün bırakacaksın bunu çok i,yi biliyorum diye yazmıştım bizim 
> kıza...hazırdım cenaze töreni düzenle 
> meye,yas elbiselerimi giymeye hazırdım...alışkındım ben,bizleri yarı 
> yolda bırakanların ihanetine..çok yaşa 
> dım çok gördüm 
> çooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook!. 
> a.arif'in,' sen daha dünkü çocuk sayılırsın../ anadoluyum ben!..'.böyle 
> beklemekle,zamanı durdurmakla, 
> kaçmak,saklanmakla, güne,güneşe,açığa çıkmadıkça,ne örgütsel mücadele 
> gelişirdi ne de insan!..domates 
> bile kızarmazdı!(!)..aşk,sevgi ne boy atar,ne güzelleşirdi bu karabasan 
> ortamda!..ne de 'özel sevgi'n bana 
> evrilirdi!..sinemada yaşadığımız o samimiyet,canlılık,doğallık 
> kalmamıştı aramızda.sam rüzgarları,alize'ler, 
> hortuma,kasırgaya,kar,dolu yüklü bulutlara bırakıyordu yavaş yavaş 
> yerini.üşüdüğümü titrediğimi hissedi 
> yordum çünkü.herşey,'çok hızlı yaşadık!' cümlesi ile bitmişti 
> aslında,ve giderek sularımız çekilyorduı,çevre 
> kirliliği bize kadar ulaşmıştı kirleniyorduk durmadan....ortak 
> alanlarımız boşalıyordu,kitaplar,şiirler uzaklaşı 
> yordu bizden.kalem ve kağıtlar ihanete uğramıştı,yoktu ilk günlerin 
> sıcak yazışmaları.ah!..o küçük not mek 
> tubun!?..unutulmazdı,unutulmaz!..gizlice bana gelen,geçmişte aramızda 
> haberleştiğimiz gizli kararları ya 
> zıp gönderdiğimiz 'not'lar gibiydi babanla bana gönderdiğin o 
> güzel,senin gibi güzel ve 'küçük' mektup!.se 
> nin inkarcılığın,ihanetin,faşizmin yüzünden yırtıldı biliyormusun," 
> anlam yüklüyorsun yaklaşımlarıma,seninle 
> flört dahi yaşamadık.gizli,köşe bucak buluşuyor yazışıyormuş gibi bir 
> hava veriyorsun ilişkimize.boşluktay 
> dım o an,kim olsa yazışırdım....yeni bir ilişkiden çıkmıştım 
> zaten..."..işte ihanetin özeti!..aslında ben seni 
> yıllar yıllar önce bırakmıştım biliyorsun,beni bırakacağını yine ben 
> tahmin etmiştim!..sanki seni ben yaratmış 
> tım,havva'nı adem'in bilmem ne kemiğinden yaratıldığı saçma türünden 
> değil!..seni gerçekten ben yarattım 
> ; düşünsel,evrensel,hümanizma ile yoğurdum ve sana,bana öğretilen bir 
> dünya,insan ilişkisi sundum,yol 
> açmaya çalıştım.ne dedin sen bir anımsa," ya beni çok iyi tanıyorsunuz 
> veya gözlem gücünüz çok yüksek!" 
> bilmiyorum,ilk defa senden duydum bu saptamayı...ya,ilişkimizi yeniden 
> farklı bir kulvara aldığımız günlerde 
> yazdıkların," ne sizden önce ne sizden sonra bir erkekle dostluk ve 
> arkadaşlığı sizinle yaşadığım gibi paylaş 
> madım.neden böyle oluyor anlamış değilim!?.." bu son cümlende gizliydi 
> yaşamın gizi!?(!)..." neden böyle 
> oluyor anlamış değilim!?(!)...kadın,erkek,sınıflar arası,insanlar 
> arası; çekişnelerin,sömürünün,baskı ve zor 
> un,devrimin,karşı devrimin anlaşılmaması,soruya dönüşmesi bu sorunun 
> doğru dürüst anlatılamamasıydı 
> insanlara.sen yaşadığın halde,dostluk ve arkadaşlığı,ilk defa çok 
> farklı bir biçimde,yine de sordun," neden 
> böyle oluyor anlamış değilim!?.." anlaşılmaz olan 'sorun' değil,sen ve 
> senin gibi insanların bu duruma kafa 
> yormamasıydı.veeeeeeeeee!..yıllar yıllar sonra ne dedin bana," ev 
> kadınları ev işlerini, nasıl oluyor da ye 
> tiştiriyorlar anlamış değilim!.." !(!)?=0=...yine anlamaıştın; ev 
> kadını,iş kadını,yatak kadını,model kadını,do 
> ğurgan 
> kadını,fahişeyi,metresi,sevgili,aşk,dostluk,arkadaşlık,pezevenk,godoş,bounuzlu,aşifte, 
> gibi aklı 
> ma gelen gelmeyen buraya yazılıp yazılmayan ne kadar insan cinsi 
> üzerine niteleme sıfat varsa bunun ne 
> deninin burjuva-kapitalist düzenin bizleri,yaşam 
> biçimlerimizi,kendisine dönüştürmek için nasıl saldırgan ve 
> faşizan yaptırımlar içinde olduğunun sorgulanmamasından 
> kaynaklanıyordu.insanlar 'sorun'lar yerine dü 
> zen içinde kendilerine yüklenen görevleri yerine getirmedikleri 
> için,huzursuz,mutsuz oldukları saplantısın 
> dan kurtulamadıkları için,senin gibi bu tür sorunları evirip 
> çeviriyorlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! 
> anladın mı!?..o ev kadınları da senin gibi kadınlara bakıp," nasıl 
> oluyor da onca iş güç arasında sevgili değiş 
> tiriyorlar!?.." diye soruyorlardır mutlak!..mutlak 
> soruyorlardır,mutlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak 

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder