18 Temmuz 2013 Perşembe

DEĞİŞMEMİŞTİK GEÇEN ZAMAN İÇİNDE DÜNYA GÖRÜŞÜMÜZ FARKLILAŞSA DA,DOĞAÇLAMA YAPMAYA BAŞLADIK KALDIĞIMIZ YERDEN YILLAR YILLAR SONRA

DEĞİŞMEMİŞTİK GEÇEN ZAMAN İÇİNDE DÜNYA GÖRÜŞÜMÜZ FARKLILAŞSA DA,DOĞAÇLAMA YAPMAYA BAŞLADIK KALDIĞIMIZ YERDEN YILLAR YILLAR SONRA

01 Temmuz 2010 Perşembe, 13:45 tarihinde 
yıllar yıllar sonra tanımamazlıktan geldi beni.acaba dedim ruhi bir sorunu mu var veya alzheimer geçirme 
sin!(!)..bana bu şekilde davranmasının başka bir açıklaması yoktu.dayanamadım,kaldıralım bu perdeyi de 
dim.önerimi onayladı,' evey!..daha iyi olur..'gerçekçi değildi çünkü.yan yana olduğumuzda aramızda kimse 
lerin olmadığı durumlarda, eğer bir olumsuzluk yaşamamışsak su sızmazdı aramızda.kolayca anlaşırdık.yine 
öyle oldu.' anılarınızı okumuştum!..' cümlesini garipsedim,bu defa da...ne demek istemişti?..beni,dost,ta 
nış,arkadaş olrak değil de,bir yazarın anı kitabını okumuş gibi beni anmasına bozulmuştum.üzerine gitme 
dim germek istemedim.geçmişi konuşmak,tartışmak istemeyebilirdi.uzak,resmi,temkinli bir duruş sergiliyor 
du bana karşı.izlediği stratejiler tutmadı ki,çözüldü ip yumağı gibi ve başladı rapor vermeye yaşamından, 
görüşmediğimiz yıllarda neler yaptığından,ev,eşi,işinden...zaman ve yer değişmişti sadece,roller,düşünce, 
yaklaşım aynıydı.pişmanlıklar,mutsuzluklar,arayışlar.boşluklar...geçen yıllar içinde farklı yaşam çizgilerine çekilmiştik.değişmemiştik ama...doğaçlama yapıyorduk karşılıklı coşkuyla...aramızda ne geçerse geçsin tek 
değişmeyen özelliğimizdi bu bizim.tanışıklığımızın ruhu buradaydı,canlılığımız...biz klasik dost,arkadaş,tanış 
değildik onunla....bambaşka bir ilişki vardı aramızda,ne o,ne ben çözebiliyorduk,aralayabiliyorduk bu giz perdesini...'gerçekten gizemliydi tanışmamız!..' diye yorumlamıştı tanışmamızı.süreci ona bırakmıştım istedi 
ğini anlatsın,özgür bir biçimde döksün içini rahatlasın istedim.hiç müdahale etmedim hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiç!. 
tanıştıktan sonra,ona kendimi daha iyi anlatabilmenin yolu olarak anılarımı yazmaya karar vermiştim.beni 
her anlamda tanımasını istiyordum kafasında tek bir soru işareti kalsın istemiyordum.ortaboy bir roman ve 
ya öykü,anı çıkmıştı ortaya...çok etkilenmişti anı defterimden.değişik bir yaşam,mücadele ve onun o güne 
kadar sadece roman,öykü,şiirlerde okuduklarının adeta uygulamalı haliydi benden duydukları,yaşadıklarım. 
geniş bir zaman dilimine yaymış katıksız yazmış anlatmıştım.anı defterime düştüğü notlar,gözlemleri,duygu 
ve hisleri zaman zaman ağlamalarını not düştüğü cümleler çıldırtıyordu beni.beni bu denli anlayacak bir in 
san çıkacağını hiçmi hiç tahmin etmemiştim başım dönmüştü mutluluktan..sansürsüz yazmıştım anadan ür 
yan...şeffaf ve basit,sıradan cümlelerle,doğallıkla içimden nasıl geçiyorsa öyle yazdım.beni bu kız diriltti, 
deriltti zaten!..yeniden döndüm yaşama...yeniden heycanlandım,yeniden inandım düşüncelerime,özlem 
lerime,düşündüklerime,sosyalizm'e,devrim'e!..o günlerde gelgitler içindeydi bana karşı duygu ve hisleri.anı 
defterim duyumsadıklarını pekiştirmişti,çok mutluydu bizim tavuzkuşu,renkarenk açıyordu o günlerde ve be 
ni kışkırtıyordu durmadan,zamansızlıktan,beraber olamamaktan,gözyaşlarından bahsettikçe...uygulamalı, 
deneysel,karşılaştırmalı,bilimsel bir ilişki yaşıyorduk,koptu kopacaktı fırtına...ve çıkacak o fırtınada,tufanda 
nuh'un gemisine binerek uzaklaşacaktık bu dünyadan.kendi kurguladığımız dünyaya,ütopyalara yol alacak 
tık...çok az kalmıştı çok aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaz!.. 
bu anlamada bu kızla herşeyi yaşadım duyumsadım,hissettim,yeniden yapılandırdım kendimi... 

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder