11 Temmuz 2013 Perşembe

KİMDİN SEN?!..‏

KİMDİN SEN?!..‏

kim bu adam,elinden kağıt kalem düşmüyor
yazıyor durmadan..durmadan..durmadan!...
en çok sakallı kızdı sövdü saydı bana!.."senin yerçekimindi,suyun kaldırma kuvvetin!.."...
dünyayı anlamak,yorumlamak seninle güzeldi...
ne kadar güzel yorumlamıştı bizim sakallı yaşamı,"anlamak yetmez,değiştirmek gerek!.."....
seninle yaşadığım,yaşadıklarım dostluk,arkadaşlık üzerine devasa bir roman yazılabilirdi....
o güzel değerlendirmen için,"ne sizden önce ne sizden sonra bir erkekle dostluğu ve arkadaş
lığı paylaşmadım,yaşamadım.neden böyle oluyor anlamış değilim?!.."
ilişkimizi açıklayalım sarsılsın dünya dediğimde,sıkı sıkıya sarıldın o küçük burjuva değerlere!..
ah!..benim aptal kutum!..biçimsel aklım...
zaman açıklardı o tarihi anı merak etme,yanlış hamle ve yenilgi.. mat!..bu kadar basit işte!..
zaman çok güzel hazırlardı ikinizi acele ettin,söylemisini bilirdi tarihin önünde
sana mı kaldı zamanın tarihin işine karışmak?...
o kız bizim küçük güzel sözcümüzdü...öncümüz...aşk,sevgi iksirimiz!...
bizleri tanımasa bile yaşamasa o günleri,zaman tanıştırdı,bizi tanıştırdığı gib,"haydi sıra sizde!"...
sende övün dur!.."ben buldum!..ben buldum!.."diye...
"yanlış,tersten okumuşsun yazdıklarımı,yanlış yorumlamışsın,yeniden oku değerlendir!.."dedi
bizim sakallı ,yüzyıllar öncesinden...
"kızı suçlama!..sürekli, 'yanlış yapıyorsun bin pişman dönüyorsun eve'..diye!"
ya sen?!...
"sürekli yanlış yapan yorumlayan bir adam!..teoremlerle yürünmez bu yol!.bak!..bende yanıl
dım.paris komününde...özeleştiri verdim,kabul ettim yanıldığımı!..sonra bu yanlışlık lenin tara
fından düzeltildi rusya'da...konuldu yerli yerine!...tarih..zaman..yer...iradi müdahale!..........
ya!..sen?..seni kim düzeltecek?...yapmak,kurmak istemezmiydim devrimi?..ama,bir kuralı,za
manı var!..öyle tanrı buyruğu gibi gökten zembille inmiyor,peygamberlerin kulaklarına gaipten
üflenen,onlarca yazılıp dağıtılan!..vaaz ile olmuyor bu işler;düşünmek,araştırmak,uygulamak,
savaşmak,kazanmak,sevmek ile oluyor karşılıklı,içten geçirgen!..burjuvazi,bu güne değin ku
rup yönettiği bu düzeni yönetmekten sıkılıp,"buyurun!.."sıra sizde demiyor,demiyecek bu dün
ya döndükçe!..yerli yerine koyamazsan tuğlayı zamanında,boşluk olur,sallanır,savrulur duvar!
açıklamaktan öte,karar vermek,hazır olmak bilincinde olarak.bilerek yapacaksın yapacağını el
yordamıyla değil!..hiç üzülme birileri düzeltecek senin yaptığın yanlışları,dolduracak o boşlu
ğu.yerine konuluyor merak etme!..yenile yenile yenmesini öğrenince!...senin kız gibi!..mutlu
luğu arıyor ne yapsın?..hiç üzülme düzelecek,. düzelecek bir gün.çalınacak kalbinin kapısı ür
kek ve çekingen,"yine ben!."diyerek!..yine bir yaz ortası veya mevsimin herhangi bir günün
de,saatinde gelecek o güzel kız,güzel kadın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder