1 Temmuz 2013 Pazartesi

"DEĞİŞTİM!..ÖĞRENCİLİK YILLARIMDA KALDI NAZIM'A HAYRANLIĞIM.ŞİMDİ MİLLİYETÇİLİK DAHA ÇOK HEYCANLANDIRIYOR BENİ!"..ELVAN GÜNAY TOPALLI-2008-SAF DEĞİŞTİRMEKLE DEĞİŞMEKLE OLMUYOR BU İŞLER!...‏
saf değiştirmekle sorunlar çözülmüyor madam?...'değiştim!..' demekle > olmuyor!...ne > dedin anımsa?..."bugüne kadar yaptığım tek doğru iş a.n'sinin > mektuplarını türkçeye çevirmek oldu.onu da tam anlamıyla yapamadım > ya?!.."...yaaaaa!..hani heycan veriyor > du milliyetçilik sana?..ne oldu?..rüzgar ne çabuk ters döndü?...dönüp > dolaşıp onca ha > yalkırıklıklarını,ruhunu,düşünceni yine devrimci bir yazarın kitap > çevirisi ile günah çıkar > dın kendini temizlemeye çalıştın!...bu ne ikiyüzlülük,bu ne çürüme?... > > >> o günlerde nazım'la eleştiriyordun beni akıl veriyordun bana > karamsarlığımı dağıtmaya > çalışıyordun,peki o kız ne oldu?...sen nerdesin ben nerdeyim?...nazım'a > vatan haini di > yen milliyetçi/faşistlerin safına geçtin zaman içinde hızla!..özel > yaşamındaki yanlışlara > siyasi bir ihanet ekledin heycanla!(!)...kim haklı şimdi karamsar olup > olmamakta?????.. > sen mi ben mi?...öyle dikensiz gül bahçesi değil dünya!(!)... > > > > evet!..karamsarım,kendim için,ülkem için...kaygı duyuyorum sosyalizm > adına.soyalizm kurulsa bile bize rahat yok!..düşünmek ve yaratmak > durumundayız biz devrimciler!.ya > tıp çıkmak,hapishaneyi içimizde taşımamak sorunu çözmüyor.elbette > devrimciler içinde > sadece hapishaneyi değil,umutsuzluğu da taşımamalı.moral değerler > olarak güçlü ol > mak zorundayız.zorlukların önümüze dikilmesi bir zorunluluk zaten sınıf > savaşında!.mü > cadelenin bir parçası.... > > > > sen kitaplarda okuduğun o k.burjuva yaşam > tarzını,düşünceleri,yaşanmışlıkları,yaşam > mücadelesi,aydın/demokrat/laisizm olarak algılıyordun.tanımıyordun > henüz,devrimci düşünce ve eylemliliği...korktun benimle beraber > olmaktan o günlerde.farklı bir duygu > ve paylaşım yaşam biçimi ile tanışmıştın.hızla çekiliyordun bu yaşam > biçimi içine.diğer > yandan kaptırmak istemiyordun kendini bu girdaba...çünkü benim sanan > verecek bir 'gelecek' vaadim yoktu olamazdı da!..yani karanlıktı senin > için ilerisi ışık yoktu senin açından devam etmen için.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder