2 Temmuz 2013 Salı

"OKUDUĞUM KİTAPLARDA TASVİR BÖLÜMLERİNİ ATLAYAN BEN SİZİN YAZDIKLARINIZI ZEVKLE OKUDUM!..GEZMİŞ DOLAŞMIŞ GİBİ OLDUM ORALARI!"...ELVAN GÜNAY---1989---

SENİ YAZA YAZA ÖLECEĞİM GALİBA?..‏

"OKUDUĞUM KİTAPLARDA TASVİR BÖLÜMLERİNİ ATLAYAN BEN SİZİN YAZDIKLARINIZI ZEVKLE OKUDUM!..GEZMİŞ DOLAŞMIŞ GİBİ OLDUM ORALARI!"...ELVAN GÜNAY---1989---


> seni kusturmalıyım içindeki zehri çıkartmak için!..böğürte
> böğürte!..öüğürte öğürte!(!)...
> başka türlü çıkmaz bu milliyetçilik,erotizm,egzotizm,oryantalizm!...
> EVLİLİKLER CİNSEL,BEDENSEL BİRLİKTELİKLERDİR O KADAR!...
> İTİRAF ETMELİYİM Kİ,SEN BENİM OLMAK İSTEYİPTE OLAMADIĞIM YANIMDIN K.BURJU
> VA KAHRAMANIM!(!)...SENİ BUNUN İÇİN SEVİYORUM!...ONUN İÇİN SENİ İYİ TANIYOR
> UM BAŞKA NASIL OLABİLİR Kİ?..BÜYÜCÜ,MÜNECCİM OLAMAYACAĞIMA GÖRE?.MADEN
> İŞÇİLERİNİN ŞAPKALARINDA KARPİT LAMBALARI VARDIR DEHLİZLERDE KUYULARDA
> YOL GÖSTERİRLER ONLARA.BENİMDE BAŞIMDA 'BİLİM'İN LAMBASI VAR O
> AYDINALTIYOR BENİ YOL AÇIYOR BANA ONUNLA AYRIŞTIRIYORUM HAYATI!...OLDU
> MU ŞİMDİ?..ANLADIN MI?...

> SENİ YAZA YAZA ÖLECEĞİM GALİBA!...'KANLI NİGAR'DAN SONRA!
> bağırıyordun,duyuyordum sesini resminde ama sen
> konuşamıyordun,.."kurtar beni,kur
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!..görmüyormusun
> halimi?.."....diyordun umutsuzca...ya da kimsesizler yurdunda
> çektirmiştin bu resmi ye
> timhanede(!)...her yanından yalnızlık,sevgisizlik,mutsuzluk
> okunuyordu.savaş esiri gibi
> kurtarılmayı bekliyordun hitler'in insan yakan fırınlarından...öyle bir
> halin vardı işte!....
> o zorla kocaya giden ondört/onbeş yaşlarında kız çocuklarının
> çaresizliği okunuyordu yü
> zünde.baharında solan kadın vucudu(!)..suyu çekilmiş dal
> parçası...çıtırtısı duyulan ve yakılacağını anlayan bir dalın
> yalnızlığı teslimiyeti boynu büküklüğü(!)...hepsini gördüm
> o resminde hepsini,hepsini yaşadım senin yaşadıklarının...ne demiştin
> yıllar yıllar önce
> bana,seni konuşturduğumda anıdefterimde?..."ya beni çok iyi
> tanıyorsunuz veya gözlem
> gücünüz çok iyi!.."...o an kendimi bir bilim adamı zannettim
> laboraturarımda seni rapor
> eden ve doğru tahlil yapan BİLİM EMEKÇİSİ!(!)...
>> ben hiçbir zaman sana yalan söylemedim,senin mutsuzluğunu kullanarak
> sana yaklaş
> madım,yaklaşamazdım.sadece yüzmekti seninle o derin sularda düşüncenin
> ırmağında
> tartışmak,tartışmak,tartışmak!...açtı ruhum,öksüz kalmıştı düşüncelerim
> senden sonra!
> (!)...kurumuştu beynim,çatlamıştı bir defa...bozkırda yağmur bekleyen
> toprak gibiydim.
> hiçbir şey yeşermedi bilincimde senden sonra...kapattım defterimi
> yırttım kağıtları yaz
> dıklarımı...kırdım kalemimi faşist bir infazcı hakim gibi bir daha
> tutmamak için...yani sen
> den sonra...anla işte!...
> > ‎"milli resim denilince ne anlıyorsun?"....nasıl milli bir resim
> olabilirdi bizde ve bizim gibi
> burjuva devrimini geçirmemiş ülkelerde?...olsa olsa milli resamlarımız
> olabilirdi.resmin
> yasak olduğu bir inanç dünyasında bu coğrafya da nasıl batılı anlamda
> 'milli resim' ola
> bilirdi?...tamin olmamıştın yazdıklarımdan..."peki o zaman kafa
> patlatmaya devam!" de
> din.....ne oldu sonunda?..kabak yine benim kafamda patladı!(!).sen yine
> çekildin kenara
> kaldığın yerden devam ettin yaşamına!...
> hiç unutmuyorum,ilk fotoğrafındaki o sararmış bulüz, solmuş yüz
> halini...sokak satıcıları
> nın sattıkları o arabesk ağlayan çocuk resmi var ya?..ona benziyordun
> sadece iki damla gözyaşı eksikti yanaklarında!...o güzel iri gözlerin
> küçülmüş kaçmıştı yuvalarına bomboş
> tu gözbebeklerin!...sadece bakıyordun bir yerlere sadece!..elmacık
> kemiklerin çıkmış yü
> zün çökmüştü dudakların sımsıkı...işkenceden çıkmış direnmiş bir yüz
> ifaden vardı içten
> içe isyan eden...yüzünde yalnızlık dolaşıyordu mutsuzluk
> bırakılmışlık...yetimhane kızları
> gibi donuk ve duygusuzdun.dokunsam ağlayacaktın resmine o arabesk tablo
> gibi(!)......
>> seni kare kare kazıdım bilincime fotoğraf makinası gibi...ve ilk
> resmin...üzerinde sarı bu
> lüz omuzuna düşen kısa saçların ve ikiye ayrılmış yarı yarıya kapatmış
> o güzel açık alnı
> nı...yüzün?..belki de lohusa sonrası çektirdiğin bir resim bu ne
> bileyim yüzünde çiller..ya
> da seni tanıdığım yıllarda yaptığın gibi makyajsız
> halin...yok!..yok!..yine de benzemiyor
> du bu resim sana!..sordum hatta içimden geçirdiklerimi tanıyamadım
> dedim,"yooo!..bu resimi çok severim
> .makyajıma da dikkat ederim!.."...inandırıcı gelmemişti bana
> söylediklerin....
>
>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder