17 Haziran 2015 Çarşamba

KİTAP KURDU OLSUN DEDİM BOZKURT OLMASIN DA(!)...

seninle 1989 yılı bir savaş sonu ortamında karşılaştık,tanıştık gizemli bir biçimde kitap kurdu(!)..bozkurt olmasın da dedim içimden kitap kurdu olsun!..zümrüt yeşili bir kızdın o günlerde.anlatılmaz,anlaşılmaz şekilde sarmıştık birbirimizi duvar sarmaşıkları gibi.içe kapanık,ince narin genç güzel bir kitapkurdu.baban "kitap kurdudur bizim kız çok kitap okur!.."..ilk ihbarı böyle almıştım babandan senin hakkında.ne güzel dedim içimden,ne güzel!..yanıbaşımda zümrütyeşili bir yaşam filizleniyor yıllar yılı içeride özlemini çektiğim idealize ettiğim!..inanamadım,gerçekten inanamadım.sağıma soluma baktım devrim falan olmamıştı!(!)..bozkurt olmasın da can düşmanım faşizmin sembolü,kitapkurdu olsun(!)..okuyucudan önce ilk ben kucaklıyordum kitapları bir sevgili gibi.hamaldım c.oğlu'nda.yüküm kitap diplomamam cebimde yasak!.çok iyi tanırım kitapları,isimlerinden,kapaklarından,sırt yazılarından..kim hangi yayın evinden,nerede ne zaman basılmış,kimden?..baskısı,konusu,içeriği,yazarı çizeri?.ben dağıtıyordum onları c.oğlu'nda istanbul kitapçılarına,sahaflara.yük hamallığımı hafifletiyorlardı onları taşırken.hamaldım c.oğlu yokuşunda hamaaaaaaaaaaaaaal!..diplomam çantamda.yasak!.çıkarıp diplomamı çarpamadım oligarşinin yüzüne!..incinmedim,gocunmadım yaşamımı kazanırken,gorki'nin o ünlü kitap ismi geldi aklıma 'ekmeğimi kazanırken!...ilk ben dokunuyordum kitaplara,kapaklarını ben açıyordum,ilk ben gülümsüyordum ilk ben göz gezdiriyordum satıraralarına dizgi yapan matbaa işçisinden sonra..bilirsin bir kitapkurdu olarak ne demektir bu tür duygular,hisler,düşünceler?..okuyucu kucaklamadan ilk ben kucaklıyor kaldırıyor raflara diziyordum onları sevgilim gibi!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder