18 Haziran 2015 Perşembe

EVET!..DÜNYA DEĞİŞTİ

EVET!..DÜNYA DEĞİŞTİ AMA(DİYALEKTİK ZORUNLULUK)ÜRETİM,SÖMÜRÜ,YÖNETİM BİÇİMLERİ DEĞİŞMEDİ!..AKSİNİ SAVUNMAK MARS VEYA BAŞKA BİR YILDIZ KÜMESİNDE YAŞAM VAR DEMEK KADAR GÜLÜNÇ OLUR!..
bizleri burjuva dünya görüşü  ile 'ideolojik' savunularımız ayırıyorsa,anti-sosyalistlerle de aynı 'ideolojik' itirazlarımız ayırıyor.yaşam mücadelesinde 'sınıf' kabuğunu çıkarıp bir kenara koyduğunuzda oeganizma her türlü hastalığa karşı korunmasız demektir.'sınıfsal' sorunları çözemeyenler(aynen bu gün sistem ile değil de akp ile uğraşıp hdp'yi destekleyenler(!).."sistem değişmeyecekse akp'yi geriletmek bir şey ifade etmez"..(o.müftüoğlu)...) diğer yaşamsal sorunları çözemezler.bu gün sıkça tekrarlanan emek sömürüsü dışındaki ötekileştirme ve sömürü biçimleri(doğa,hayvan,cinsiyet,çevre,milliyet)nihayetinde kapitalizme karşı verilecek mücadelenin toplamıdır.bu sorunların nedeni kapitalizmdir,kapitalist üretim/sömürü biçimidir diyorsak o halde neden ayrıştırıyor,güçlerimizi bölüyoruz?.evet!..dünya değişti,insanlık ikinci reform/rönesans/bilimsel teknolojik devrimini yani 'bilişimsel/iletişimsel devrim'i gerçekleştirdi ve 'üretim' biçimi yasası değişmedi ama 'üretim'in alanı değişti.bu durumu kabul etmemek mümkün değil.17/18/19 y.z. saf işçi sınıfı yok artık kabul ama ya 'sömürü'?..'ücret/fiyat/kar' üçlemesi değişti mi?..belki bu gün sanayi,ağır sanayi,emeğe dayalı üretim yok,üretim bilişim/iletişim devrimi ile hafifledi hız kazandı üretim hızı oldukça ileriye fırladı.dünyanın global hale gelmesi,küçülmesi,şeffalaşması bu zaten.artı-değer yerine,ticari kar veya finas kar öne geçebilir,belirleyici olabilir ama bu durum 'kapitalizm'in özelliklerini değiştirmez.bu durum çalışanlar için,işçi/köylü/k.burjuva(mavi yakalı,kalifiye işçi)sınıfları da derinden etkiledi.fakat 'sınıf' özelliklerini kaybettirmedi.hala kullandığımız kavram ve olgular aynı!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder