24 Ekim 2016 Pazartesi

NASIL DA MUTLUYDUN?..

NASIL DA MUTLUYDUN?...
 
|
20.6 (Pzt) , 13:43
Nasıl da mutluydun?..tarihi eser değil ama senin için tarihi bir dönüm noktasıydı bu olay.ne önemi vardı helenistik mi,bizans mı,Roma dönemine ait olduğu?.." Kazıda aradığımı bulamadım.boşluktan olacak,yasaklara karşı olmaktan,birisiye ilişkim oldu.adam evli.henüz evin haberi yok.zor durumdayım!.."...utanmasan,bi koşu bizim eve gidip söylermisin diyecektin.kız arkadaşına anlatır gibi anlattın bi solukta(!).,,Bulmuştun ya?..önemli olan buydu?..Kaş göz arasında bana da müjdeyi vermiştin ya?..daha ne olsun baklayı ağzından çıkarmış ve rahatlamıştın.kazı çalışmasında,kazı yaparak ruhunu kazmak kurtarmıştı seni.süpriz olmuştu senin için.O çok istediğin 'özel sevgi/özel sevgi' diye inlediğin,yakalayabileceğin bir prens,modern/postmodern bir erkek başıydı,yeraltında değil,yerüstündeydi üstelik gerçek,sahici!.Sen ne yaptın?..benzemek için Osmanlı'ya kazdıkça kazdın kuyunu(!)..ilk kazını anımsa?..ne bulmuştun uçarak gittiğin kazıda?..evli bir erkek başı buldun macerada!..ilk deneyim,ilk kazı çalışman,ilk sanat tarihi gözağrın(!)..Milliyetçilik nereden bulaştı sana?. 'Milli heycan'?..Osmanlı'ya da Avrupa'dan bulaştı bu virüs.içten içe yiyip kemirip bitirdi osmanlıyı.bu yüzden hasta oldu düştü yatağa 'hasta adam' kaldı adı bir daha toparlanamadı.1918 yılında kalktı koca Osmanlı'nın naaşı.Orduları dağıtıldı,işgal edildi Bizans'ın kalbi!...sende osm.gibi toprak kaybediyordun sürekli biçimde.ne oldu,ne kadar beraber oldun evli adamla bilmiyorum.ama itirafından anladığım kadarıyla vayvoda sorunu yaşadığın açıktı Osmanlı gibi(!)..o adamla mı berabersin soruma," ahhh!!!..hiç sorma o adamla birlikte olmakla hayatımın en büyük yanlışını yaptım!.."..nerdeyse küçük dilimi yutacaktım(!)..haret!..sen yanlış yapmıştın öyle mi?. Osmanlı'da böyleydi vayvoda atadığında eleştirileri dinlemedi o da halkı kazığa geçirdi.demek ki sende kazarak bulduğun vayvoda dan iyi bir kazık yemiştin(!)..geçmiş olsun madam!(!)...CENNET,CEHENNEM RESMIN VAR MI?..bak bakalım osm.tarihine inandığı cennet/cehennemi resmeden bir eser var mı?..bir de batıya bak!..pir Sultan'ın ünlü dizesi,"üryan geldim üryan giderim" gibi gerçekçi bir sanat bulursun kilise duvarlarında tuvallerde.melekler,insanlar,tanrılar,kullar eşit/özgür biçimde yerlerini almışlardır 'sanat tarihi'nde.ya Osmanlı?..yasak/günah olunca 'suret' çizmek,ağaç/taş işçiliğine verdin kendini.YA SEN?..." Kazıya gidiyorum dönüşte görüşürüz!.."... Gidiş o gidiş(!)...baltacı Mehmet paşa'nın tuzağına düşen Rus çariçesi Katerina gibiydin(!)...BIR DAMLA ALINTERİ AKITMADIN!.,Ne düşündün,ne tartıştın,ne de özgürlüğü tattın!.kuran yorum ve tefsirden başka metin görmedin!..dünya sorunlarıyla haşır neşir olup bir damla alınteri akıtmadın dünya medeniyet tarihine?..hık demiş Osmanlı'nın burnundan düşmüşsün(!)..ben söylemiyorum sen itiraf ettin diğer itirafların gibi," felsefeden,mitolojiden hoşlanmam!.."..bundan iyi Osmanlıca cevap olurmu?.Felsefeden,mitolojiden hoşlanmayan bir insan nasıl 'sanat tarihi' dersleri verir bu kafayla?..aslında sen Osmanlı'nın son temsilcisi,son hayranısın(!)..felsefe,mitoloji olmadan ne tarih olur,ne bilim ne de sanat!..SENI KIMIN ZEHİRLEDİĞİNİ ÇOK IYI BİLİYORUM!..seni kimin zehirlediğini,kanına kimin girdiğini,seni kimin düşünsel olarak ayarttığını çok iyi biliyorum.o oryantalist,egzotik,erotik Doğu romantizmini,yeni osmancılığı sana kimin enjekte ettiğini,seni kimin zehirlediğini çok iyi biliyorum!..senin gibi birisini yükseltmeyeceklerdi de kimi yükselteceklerdi?..İz bırakmak budur zaten,özgürlük/eşitlik/kardeşlik rüzgarı batıdan esmemiş olsaydı sen nereden öğrenecektin,özenecektin milliyetçiliğe,milli,millici olmayı?..oryantalizmi,egzotizmi,erotizmi nerden okuyup öğrenecektin ki?. Batı senin düşünceni değiştirdiği gibi kendini,ruhunu da değiştirdi.seni yeniden tanımladı,eğdi/büktü sömürge yaptı seni!..dağıldı o övündüğün büyük Osmanlı!..paramparça oldun,ne balkanlar kaldı,ne mekadonya,ne de Yemen?.SİTTİN SENE!..kendi suretinden korkar oldun.yasak koydun suret çizmeye?..Fatih can havliyle Bizans'ta oturmanın verdiği hava ile saraya getirdiği batılı ressamlara portresini çizdirdi belki kırarım bu tabuyu diye.ama ıhhhhhhhh!!!!..olmadı Boğazı'nda kaldı Fatih'in sanat aşkı(!)..zannettin ki sittin sene Kılıç sallayacaksın gürz kullanacaksın mehter marşı söyleyip savaş kazanacaksın ha?..KURTULUŞ YOK YANI!..ÇAĞIMIZ İLETİŞİM VE BİLİŞİM ÇAĞI!..Silmek,unutmak istediklerimiz karşımıza çıkıyor pis pis sırıtıyorlar!..kurtuluş yok yani?..çağımız iletişim ve bilişim çağı.yine seninle aramızda geçen o ayrılık sonrası konuşmalarımızı anımsadım.senden mektuplarımı istediğimde,ne yapacaksın?..dedin,yırtacağım dedim yakıp yok edeceğim!..ve şu unutulmaz cevabı vermiştin bana,onlar bana yazılmış nektuplar,emek ürünü onlar veremem!..o yaz bana,mektupları paketleyip annemlerin evine bıraktım,açıklaman üzerine anımsadım mektupları.bana cevabın gerçekçiymiş meğerse,biçimsel değilmiş sözlerin.ben ki kapitalist sömürü düzenine karşı savaşmış biri olarak hiç aklıma gelmedi savunman,değerlendirmen?..o ana kadar nasıl düşünemedim yazılanların bir emek ürünü olduklarını,ne kadar acı değil mi?.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder