24 Ekim 2016 Pazartesi

MAMAK ASKERİ CEZAEVİNDEN MEKTUPLAR!...

MAMAK'TAN MEKTUPLAR!...1981-87...
 
|
6.9.2014 (Cmt), 09:43
annem'e ve babam'a!...25/11/1982
mektubu mahkemeden sonra yazıyorum.bu gün sabah ve öğleden sonra duruşmaya çıktım.mahkemede sorgular aralık 3'e bırakıldı.tahminen önümüzdeki mahkemede sorgular biter.mahkemeye oldukça kalabalık gelmişlerdi.neriman,dayım,abuzer,zeynep yengem,hatun bibim.hepsini iyi gördüm.bu hafta görüşemeyiz zannederim,haftaya neriman'la görüşürüm.yanımda hiç kışlık giyecek kalmadı.neriman görüşte getirirse iyi olur.bunun dışında bir ihtiyacım yok,eşyaların bir kısmını burada yıkıyorum diğerlerini ise arkadaşlarla gönderiyorum.her mahkemeye gelmenize gerek yok.iki veya üç ay sonrasında gelip bir iki görüş yaparsak benim için daha iyi.sigarayı az içmeye çalışıyorum.günde altı veya yedi tane.bol bol okuyarak zamanı değerlendirmeye çalışıyorum selam ve sevgilerimi iletir ellerinizden öperim.

hasan ağbimden mektup aldım.güzel bir mektup yazmıştı.çocukluk günlerimi hatırladım.sen diyor benim gözümde yirmisekiz yaşında değil,hala tahta barakayı taşlayan seyfettin'sin diyordu.ben okuyamadım ama sizlerin okumasıyla kendimi teselli ediyordum o da olmadı.tabii bu ara çocukların ikmale kalması moralini bozmuş.ilk defa böyle oluyor demişti.bende şansız günler geçiriyoruz diyerek noktaladım.havalar çok sıcak özellikle içerisi havasız ve sigara içilince büyücülerin dumanlı mağrasına benziyor.onun için koğuşta faşistlerle konuşup sigara saatleri belirledik.kaldığımız 11.koğuş cezaevinin ambarı olarak kullanılan bozma bir koğuş.pencereleri havalandırmak için yetersiz.yaz ayları fırsat buldukça soğuk su ile duş alıyorum.koğuş sonradan bozma olduğu için sıcak su tesisatı konmamış sadece kalorifer düzeneği var.haftada bir gün genel hamama gidiyoruz.gidemediğimiz gün ise soğuk su ile banyo yapmak,çamaşır yıkamak zorunda kalıyoruz.kışın burada dondurucu soğuk başlıyor.neyse ki kalorifer var.C/D bloklar resmen gecekondu gibi(!)..konteyner baraka tipi anlatılanlara göre ve soba ile ısınılıyor.

kardeşime!..1981-87
sevgi ve mercan ablam yazmıştı.sevgi uzun bir süre yazamadığı için üzgün olduğunu belirtiyordu.bundan sonra sık sık yazarım yazacağını söylüyordu.bilhassa yazdığım şiirler onları büyük ölçüde etkilemiş ki senin gibi düşünüyorlar.sevgi bu tür şiirli mektupları çok seviyorum diyor.mercan ablam mahalleyi anlatmıştı.yeniden güzel asfalt bir yol yapılmış ege ilkokulu'na kadar otobüs gidiyormuş dolmuşta çoğalmış.evlerde değişiklikler yapmışlar bibimler balkon yapmış evlerin önlerini ekmişler.yalnız yine sular akmıyormuş.bir haftadır sular yok diye yazmışlardı.ihsan amca su sorunu ile en çok uğraşanlardanmış.eskidende öyleydi zaten.sabaha kadar oturup su bekliyoruz diyorlar.mahalle çok güzel olmuş.ihsan amca benden gelen mektupları,özellikle şiirleri okuyunca gözyaşlarını bırakıyormuş.bilirsin çok duygusal bir insan.ebe ve fatma iyilermiş selamlarını göndermişler.mehmet ağbi de öyle!..yine akşamları beraber çay sohbetleri yapıyorlarmış.bu yaz gecelerinde çok iyi olur bilirsin.

kardeşime!...16/09/1982
mahkeme günü daha belli değil.avukatla bu ayın içinde birdefa görüştüm.bu hafta tekrar geleceğini söyledi.avukatla dayımda konuşmuş şimdilik bir değişiklik yok olursa yazarım.mahkeme için giyecek konusunda bir ihtiyacım yok.ben yazmadan bir şey almayın.
not: mektup yazarken zarfın üzerine adres yazmayı unutmayın.pul gönderin....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder