30 Ağustos 2013 Cuma

.ŞİMDİ BEN KİMİNLE MEKTUPLAŞACAK,KİMİNLE GÖRÜŞECEK,KİMİNLE KONUŞACAKTIM?...

BİZİM KİTAPKURDU,'ÇOK HIZLI YAŞADIK' YORUMU İLE BİRLİKTELİĞİMİZİ AÇIKLAMA İSTEMİME RENKSİZ BİR YANIT VERİNCE BOŞLUKTA KALDIM!..(1989-91)...ŞİMDİ BEN KİMİNLE MEKTUPLAŞACAK,KİMİNLE GÖRÜŞECEK,KİMİNLE KONUŞACAKTIM?...
böylece 'açık görüş'(ayaküstü işyeri buluşmalarımız),mektuplaşma,'görüş günü'(!)gibi tutukluluk haklarım özgürlüklerim(!)bir anda elimden uçmuştu.mamak askeri cezaevinde 'klasik mahkum' değil,'esir kampı' tutuklularıydık ve ağır işkence 'askeri' yaptırım ve uygulamlarla 'beyin yıkama' metodlarının nefes almadan uygulandığı ve her anımızın kontrol edildiği bir mahkumiyet hayatımız vardı mamak'ta.sadece bu fiziki ve ruhi işkenceyi biz yaşamadık.başta diyarbakır(mamak koşullarından daha ağır)ve diğer eskişehir,aydın'da uygulanan faşist yöntemler mamak'ı aratmıyordu.bu faşizan ortamdan bir an olsun tek çıkış(!)noktamız yakınlarımıza,eşlerimize,ailelerimize yazdığımız ve beklediğimiz mektuplar,bayram ve yılbaşı günleri yapılan !açık görüş',haftada beş dakika bile sürmeyen yarı cam/telörgüden oluşan dörtköşe alandan özlem giderdiğimiz günlerdi.koğuşta ise özellikle akşam 'yat saati'nden sonra nöbetçi askerlere çaktırmadan battaniye arasında okumaya çalıştığımız kitaplarımızdı.böyle bir kısır döngüde tutukluluğumuzu geçirmeye çalışıyorduk.tüm bunlar yetmiyormuş gibi,askeri faşist cuntanın olayları 'sağ/sol çatışması' gibi gösterip,'biz gelmeseydik onlar gelecekti' ananonsu ile biz devrimcileri hedef tahtasına koyması ve mamak ve diğer cezaevlerinde yapmaya çalıştığı 'karıştır/barıştır' türü devrimci/faşist(mhp'li) tutukluları bir koğuşta aynı ortamda aynı havayı solumak gibi kabul edilemez biçimde bir arada yaşamaya zorlamak gibi işkence ile yüzyüzeydik.bizim kitapkurdu bana bulmaca gibi bir cevapla istemimi yanıtlayınca tekrar o mamak askeri cezaevinde yaşadığım ve dışarısı ile tek bağımız olan mektup/görüş/açık görüş gibi nefes alma,diyalog ve moralite düzeltme özgürlüklerimi kaybettiğim hissine kapıldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder