20 Ekim 2015 Salı

SORUNLAR 'DEMOKRATİK' GELİŞMELERLE ÇÖZÜLEBİLİR Mİ?.

SORUNLAR 'DEMOKRATİK' GELİŞMELERLE ÇÖZÜLEBİLİR Mİ?..BATI VE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE 'DEMOKRASİ' DENİLİNCE NE ANLAŞILIYOR,BİZDE NE ALGILANIYOR?...(1)...
Henüz yeryüzü küresinde üretim yok iken insanlar yaşamlarını devam ettirebilmek için,kendileri ve beraber oldukları insanlar için 'üretim' yapıyorlardı.avcılık/toplayıcılık olarak bildiğimiz bu dönem aynı zamanda 'ilkel dönem' olarak tarihe kazındı.toprağa yerleşim ve doğanın keşfi,ürün yetiştirme,hayvanları evcilleştirme gibi yöntemler 'tarım/hayvancılık' ve 'göçer toplumlar' olarak bildiğimiz iş bölümüne ayrıldı.insanlık 'doğal iş bölümü'nden,'zorunlu iş bölümü'ne geçmiş oldu.insan yaşamının gittikçe doğa ve toplum sorunlarıyla iç içe geçmesi sonucu 'üretim' farklılaştı.farklılaşan sadece üretim değil,aynı zamanda insanın 'düşünsel' dünyası değişti,fikir ayrılıkları,fikir farklılıkları gibi felsefi kolların yaratılmasının yanında dünya yapılanmasının gizi çözüldükçe düşünsel konular griftleşmeye başladı ve insan maddi/manevi/düşünsel üretim içinde 'kompleks'(karmaşık) bir yapıya büründü.'üretim','demokrasi'(Demokrasi, tüm üye veya vatandaşların, organizasyon veya devlet politikasını şekillendirmede eşit hakka sahip olduğu bir tür yönetim biçimidir.vikipedi) ilişkisi bu biçimde karşı karşıya geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder