5 Eylül 2013 Perşembe

PROMETHEUS NASIL ATEŞİ TANRILARDAN ÇALDI İSE BİZDE ....‏

  • PROMETHEUS NASIL ATEŞİ TANRILARDAN ÇALDI İSE BİZDE ....‏

PROMETHEUS NASIL ATEŞİ TANRILARDAN ÇALDI İSE BİZDE BURJUVAZİNİN YOKSUL EMKÇİ HALKIN GÖZÜNE ÇEKTİĞİ VE SINIF MÜCADELESİNİ GÖLGELEDİĞİ 'GÖZBAĞI'NI ÇEKTİK ALDIK ANTİ/FAŞİST MÜCADELE SONUNDA....(1960-80)...
içimde burjuva söylemli bir ses var bana döneceğine dair,güçlü bir ses!.nerden mi biliyorum?..eeeeee!..bütün o burjuva seneryolar böyle sonlanıyorda ondan(!)..'kader' gibi...sadece 'kısmet' eksik.çocukluğumuzun bayram günlerinin eğlencelerindendi.sokak sokak gezer,'kader kısmet beş kuruuuuuuş!..' diye bağırarak satardık tanrının sermayesini(!)..sen bakma öyle kutsallığına bu tür dini vaazların.ele ayağa,sokağa düşmüştü o da 'hayat kadını' gibi(!)..günboyu dolaştırırdık kazı/kazan kutusunu ve uyduruk hediyeleri.satabildiğimizi satar satamadığımızı gün sonu biz yerdik bilmem kaçıncı sınıf imalathanelerde yapılan şekerleme,çikolata türü hediyeleri.tanrı işine de karıştık.yani yapmadığımız iş kalmadı çocukluk günlerimizde(!)...akademik araştırma ve çalışman için lazım olan ve bir türlü gidip çekemediğin ressamın kale içindeki imzasını bir yakınım tarafından çektirip sana mail attırınca
,havalara uçmuş inanamamıştın.nasıl sevinmiş bana teşekkür etmiş,'her yerde tanıdığın var bakıyorumda?.' demiştin.doğru!..elim(iz) uzundur,uzanamayacağımız yer yok!...zorda kaldığın an haber ver yeter.yapamayacağımız,elde edemeyeceğimiz şey yok!..engels,'buyrun!..önce siz ateş edin mösyö burjuvazi!'..diye seslenir.prometheus nasıl ateşi tanrıların elinden çaldıysa bizde halkın gözüe burjuvazi tarafından çekilen ve 'sınıf mücadelesi'ni karartan gözbağını çektik aldık anti/faşist mücadele içinde.

SALLANIP DURDUN BENDEN SONRA SAAT SARKACI GİBİ(!)...(1989-91)..SAAT BAŞI SES VEREN ÇINNNNNNNN!.. ÇINNNNNNNNNNN!..ÖTEN,BİRŞEYLERİN BİTTİĞİNİ,BİRŞEYLERİN YENİDEN BAŞLADIĞINI ANLATAN ZAMANIN SESİ...NE YAZIK Kİ KİMSE DUYMADI BENDEN BAŞKA SENİN SESİNİ!..1989-2008...
benim(bizim)için milad,isa öncesi ve sonrası yok!..ne hicri ne miladi takvim.senin söylemin geçerli benim için.beraberce yazdığımız özeltarihimiz,'ne sizden önce ne sizden sonra bir erkekle bu denli dostluğu ve arkadaşlığı sizinle paylşatığım gibi paylaşmadım bu güne kadar.neden böyle oluyor anlamış değilim?'..(1989)..silmiştik burjuvazinin,idealizmin zaman/tarih başlangıçlarını,inan silmiştik.bizimle başladı 'insanlık tarihi'(!)...bizden önce ve bizden sonra!..senin,'ne sizden önce ne sizden sonra' diye başlayan ve kutsal kitapların giriş cümlelerini anımsatan 'ilahi','mitolojik' cümlelerin?..yeniden yazmıştık çizmiştik üzerini,burjuva zaman ve tarihin(!)..paylaşmıştık ilk defa özelimizde özgürce!...

AYDINLANIYORDU PİNOKYO'NUN YALANLARI(!)..ÖZELLİKLE ÖZEL YAŞAMINA İLİŞKİN İTİRAFLARI.SÖRF YAPMAYI SEVDİĞİ BELLİYDİ CİNSELLİĞİ ÜZERİNDE...
'sana rastladığımda yeni çıkmıştım bir ilişkiden boşluktaydım,o an kim çıksa karşıma yazışırdım!..'...2008...'sosyal medya' ağzı ile yazıyordu rahat ve pişkin.anlamalıydım facebook sayfasında yayınladığı bol makyajlı özel pozlar verdiği seksi resimlerinden.gençkızlığında doğallığı,sadeliği savunan kız şimdi seksi kadın pozlarındaydı.facebook sayfasına koyduğu kısa kesilmiş omuzlarına dökülmüş saçları o geniş güzel alnını kapatmış yüzü küçük çillerle sararmış iri güzel gözleri küçülmüş yuvalarına kaçmış elmacık kemikleri çıkmış ağzı sımsıkı kapanmış solmuştu benzi.çocuk esirgeme kurumunda veya yetimhanede kalmış bir hali vardı.veya faşizm döneminde alman nazi kamplarında kalmış işkence görmüş yahudi kızların resmini görür gibi oldum onun yüzünde.şok olmuştum.bu denli değişemezdi özellikle benim tanıdığım sevdiğim aşık olduğum  kız.onu çok iyi tanırdım,tanımlardım,'saçlarını geriye toplar o geniş açık alnı,oval yüzü,iri güzel gözleri,küçük burnu,kulakları ten rengi küpeleri,küçük biçimli ağzı,pembe rujlu dudakları belirirdi.yakası kalkık gömlek kot pantolon giyer kusursuz fiziği biçimli vücudu ortaya çıkar gergin gömleğinin üzerinde memeleri belirginleşirdi.beyaz küçük elleri pembe ojeli parmakları tamamlardı gençkız güzelliğini...' bu tanımlamam onu şaşırtmış,'beni o denli incelemişsiniz ki size gelirken elim ayağıma dolaşıyor.doğallığımı kaybettireceksiniz bana...'..(1989-90)...ilişkimizin kırılma noktasında bana verdiği muhtıra,'doğal olacaksın...aşırı sevgi omayacak..sende susmayacaksın bende!..'..(1989-90)..facebook sayfasına koyduğu sararmış/solmuş resmini eleştirdiğimde,'aaaa!..tam tersi bu resmimi çok severim.sonra kendime bakar makyajıma dikkat ederim!..'..2008..diye itiraz etmişti..bana geçmişte doğallık/sadelik üzerine  ikazlar yapan kız benim facebook resmini eleştirim üzerine şimdi aşırı makyaj ve salonvari dekolte elbiselerle poz veriyordu facebook sayfasının profilinde.....

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder