4 Eylül 2013 Çarşamba

LİSEDEN SONRA EVİN YOLUNU UNUTMUŞ(TUK)TUM DİĞER ARKADAŞLARIM GİBİ(1975-80)...

LİSEDEN SONRA EVİN YOLUNU UNUTMUŞ(TUK)TUM DİĞER ARKADAŞLARIM GİBİ(1975-80)...

liseden sonra evin yolunu unutmuştuk her arkadaş gibi.devrimci mücadele içinde kaybolmuştuk.kimliğimiz,rengimiz.cinsiyetimiz,düşüncelerimiz eşitlenmişti.lenin'in,'suya dalmak lazım!..' sözünü yerine getirmiş dalmıştık derin sulara faşizme karşı mücadele alanlarına.nasıl gelişebilirdi arkadaşlıklar,yakınlaşmalar,aşklar,...sınıf mücadelesi???..'küçük sevgili'ile tanışmamız 'devrimci mücadele'ile tanışmam gibi olmuştu.'düşünsel'di...'düşünce yaşıtım' diyordum ona,bozuşmamız sonrası barışmamızda,'biz ne olursa olsun yazışacak,konuşacak bir şeyler buluruz değilmi?..'...diyordu.evet!..böyle bir empati vardı aramızda.bu empati zaman içinde sempatiye sonra benim ona beraber olma yaşam arkadaşlığı teklifimlle sonuçlanmıştı.benim yaptığım bir şans denemesiydi.cinsellik,cinsiyet,erkek/kadın ilişkilerinin ötesinde yakalamıştık birbirimizi.güzel,narin,ince,çıtı pıtı,nazik,düşünsel k.burjuva aydın bir görünümü vardı.ben ise,içeriden yeni çıkmış yenilmiş bie devrimcydim.(1987).aramızda gözle görülür biçimde yaş farkı olmasına rağmen olağanüstü biçimde örtüşmüştük birbirimizle.yıllar önce tanışmışızda tesadüfen buluşmuş eski dost/arkadaş gibi yakalamıştık geçmişimizi.tadına doyulmaz doğal,akışkan,gürül gürül akan sohbetler yapıyorduk onunla sinemanın alt fuayesinde sarı ampul ışıkları altında nem ve küf kokan havasında.(1989)..1987 içeriden çıkmış 1989 yılında k.köyde yeni açılan bir sinemanın kitap reyonunda iş bulmuştum.burada tanıştım 'küçük sevgili'ile.babası sinemanın müdürüydü yanında gelip gidiyordu kızı.bir gün yer altından yerüstüne hava almak,sigara içmek için çıkmış döndüğümde 'küçük sevgili'yi kitap reyonunda kitap seçerken bulmuştum.müdürün kızı olduğunu söyledi.seçtiği kitapları paketleyip hesaplayıp verdim.ertesi gün babası,'ya hoca bizim kıza bayağı indirim yapmışsın sağol!..bizim kız kitapkurdudur çok okur.teşekkür ediyor indirim için.annesi bir kaç haftalığına yurtdışına çıktı.içine kapanıktır bizim kız.annesine düşkündür evde sıkılmasın diye yanımda getirip götürüyorum onun için.'..(1989)...'küçük sevgili' hakkında ilk elden bilgileri babasından almıştım.babasının anlatımından eser yoktu kızından.içine kapanıktır dediği kızı bana karşı sıcak ve samimiydi tam aksine.açık denizde yelkenleri şişmiş pupa yelken yol alıyorduk beraberce.bu defa babası şaşırmıştı kızının bu denli kabuğunu kırıp yumurtadan çıkmasına(!)...biz sohbete dalmış kendimizden geçmişcesine konuşuyorken yanımızdan geçen babası söylenerek geçerdi yanımızdan,'ne bulur ne konuşur bunlar saatlerce?..hayret bi şey yaaaaa!..'...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder