4 Eylül 2013 Çarşamba

ONU BU KOCA ŞEHİRDE NASIL BULACAKTIM!?.

ONU BU KOCA ŞEHİRDE NASIL BULACAKTIM!?..BELKİ DE MARX GÖNDERMİŞTİ ONU BANA!(!)..BAŞKA KİM TANIRDI BENİ BU KOCA ŞEHİRDE?..ONUN TEORİK KURAMSAL İDEOLOJİK ÜTOPYASINI TAŞIYAN BİRİSİ OLARAK!(!)..'AŞK' GİBİDİR 'DEVRİM'!..
onunla nasıl tanıştığımız konusunda anlaşamamış tanışmamızı,'gizemliydi gerçekten tanışmamız.trans halindeydik sizinle!..'..(1989-90)..diye tanımlamıştı.bende,seninle içiçeyiz demiştim... karşılık olarak.çok tutmuştu bu benzetmemi.tanışıklığımızın,karşılaşmamızın üzerinde hala bir sis perdesi vardı aydınlatamadığımız.devrimci mücadelede arkadaşlarımla nasıl yan yana gelip mücadele içinde savaşıp tanıştıysam bu kızla öyle tanışmıştım 1987 sonu hapishaneden çıktığımda çalıştığım sinemanın kitap reyonunda.belki de marx göndermişti onu bana,'bak git kızım!.. bak bakalım ne yapar ne eder bu çocuklar?.şöyle bir gözucuyla hissettirmeden'(!)..başka kim tanırdı beni?onun teorik kuramsal ideolojik ütopyasını taşıyan birisi olarak.yenilmiştik 1960-71 aralığında olduğu gibi.1975-80 yükselen devrimci mücadeleyi taşıyamamıştık gençlik ateşimizle,toyluğumuzla(!)..yenilmiştik yine!..ne demişti mao,'yenilgiler bizim öğretmenlerimizdir!'..paris komünü,avrupa sınıf mücadeleleri,sovyet devrimi,çin,vietnam,küba,latin amerika/afrika kurtuluş mücadelelri ve ülkemde yeşeren sosyalist mücadele.'aşk' gibidir 'devrim'..sarıp sarmalar sizi hiç ummadığınız bir anda.nar gibi bir ateşin içinde bulursunuz kendinizi spartaküs,nesimi,şeyh bedrettin,pir sultan,yunus,karacaoğlan,kazak abdal,hallacı mansur.liseyi bitirmiş ergenlikten yeni çıkmıştık o yıllarda(1970-75).1971 askeri faşist cuntanın son dönemleri ve gençliğimizin o ilk çıngı düştüğü fokurdadığımız günlerdi.devrimci önderlerden bize,onurlu ve baş eğmeyen bir mücadele sonunda karşılaştıkları dar ağaçlarında,kızıldere köy evlerinde,vartinik,inekli köyünde,şehir hücre evlerinde yaşamlarını gözlerini kırpmadan sonlandırdıkları ve geriye kalan 'yenilgi'ydi.bir şarkı sözüydü adeta bize miras kalan,'yine bana hüsran yine bana hasret var/yine bana esmer günler/yine bana sensiz günler düştü'(kayahan)...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder